در حال بارگذاری ...
در دیدار قادر آشنا با شهردار یزد مطرح شد:

برگزاری جشنواره تئاتر فجر در خارج از پایتخت

برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته بخش‌هایی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بیرون از پایتخت برگزار می شود. دز این راستا مسئولین ارشد تئاتر کشور در ادامه سفر یکروزه ی خود به یزد با هدف بررسی میزبانی شهر جهانی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با شهردار یزد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از یزد؛ مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این دیدار گفت: نمایش یک هنر فاخر است و جشنواره بین المللی فجر یک اعتبار جهانی دارد که 40 سال هویت پشت آن خوابیده و وظیفه داریم از اعتبار آن دفاع کنیم.
قادر آشنا افزود: یزد استانی است که بین مسئولین و هنرمندان همگرایی خوبی وجود دارد و با ظرفیت هایی که در این شهر شاهد بودیم، می تواند میزبان شایسته‌ای برای این رویداد هنری باشد.
وی با اشاره به رسالت شهرداری ها در زمینه اعتلای مسائل فرهنگی شهر، گفت: شهرداری ها همواره در فعالیت های فرهنگی پیش قدم هستند و در استان یزد نیز این اهتمام بخوبی دیده می شود.
شهردار یزد در ادامه از میزبانی این شهر جهانی از این رویداد مهم هنری استقبال کرد و گفت: انگیزه های خوبی برای میزبانی از جشنواره تئاتر بین المللی فجر در یزد وجود دارد که این انگیزه ها قطعا به رشد هنرهای نمایشی استان کمک خواهد کرد.
جمال الدین عزیزی اظهار داشت: مجموعه مدیریتی شهرداری از این اقدام استقبال و کمک های لازم در زمینه برگزاری هرچه با کیفیت تر میزبانی را انجام خواهد داد.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در ابتدای این نشست توضیحاتی درباره نحوه برگزاری میزبانی در یزد اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار بخش هایی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر به استانی به غیر از پایتخت واگذار می شود که امیدواریم با همکاری مجموعه شهرداری که همواره حامی هنر بوده است، از این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.
مجید جوادیان زاده با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه تئاتر خیابانی ظرفیت های بلاقوه ای دارد، اظهار داشت: آشنا شدن مردم و هنرمندان با استانداردهای تئاتر کشور قطعا به رشد سطح کیفی تئاتر در یزد کمک خواهد کرد.

در این دیدار رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، حجت الاسلام بهاروند، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر، حضور داشتند.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

محمدرضا امیرخانی نمایشنامه‌نویس برگزیده یزدی تقدیر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، از محمدرضا امیرخانی برای کسب رتبه سوم نمایشامه نویسی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تقدیر شد. در نشستی با حضور احسان عابدی مدیرکل ارشاد اسلامی یزد، علی جاور مدیرعامل ...

|

نظرات کاربران