در حال بارگذاری ...

یازدهمین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از خانواده تئاتر است

مجید جوادیان زاده یکی از اعضا شورای بازبینی و صدور پروانه نمایش یزد، به عنوان یازدهمین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، از امروز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۹۶ جانشین علی غیاثی ندوشن می شود.

به گزارش تئاتر یزد؛ مجید جوادیان زاده، که هم از بدنه اداره فرهنگ و ارشاد و هم از هنرمندان تئاتر به شمار می رود، به عنوان یازدهمین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حالی بر صندلی یکی از پر دردسر ترین ادارات استان می نشیند که چندان با این فضا بیگانه نیست، چرا که در سال های 83 تا 85 و 88 تا 90 به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد فعالیت داشت و پس از آن نیز از سال 90 تا 92 مدیر واحد برنامه ریزی این اداره بود تا این که راهی استانداری شد و در جامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری به ادامه فعالیت پرداخت.

او در این سال ها از تئاتر دور نبود، و با فعالیت در گروه شورای صدور پروانه نمایش و نیز نوشته نمایش نامه های «چشمان مورب، گیسوان پریشان» و نیز «خواب هایی به بلندای مرگ» که توسط احمد ندافی روی صحنه برده شد و حتی«چشمان مورب ...» در سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز اجرا شد.

جوادیان زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی با گرایش مطالعات فرهنگی است که این مدرک را سال 1390 از دانشگاه علامه طباطبایی به دست آورده است.

وی با فعالیت های مطبوعاتی نیز بیگانه نیست چرا که در سال های نه چندان دور با نوشتن مقالات و گزارش های پژوهشی در این زمینه فعالیت کرده است وحتی در سال 1392 عضو شورای سردبیری نشریه «پرگار یزد» بود.

اما علی غیاثی ندوشن که برای دومین بار و از شهریور 93 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شد، در حالی مسئولیت خود را به جوادیان زاده می سپارد که از 7مهرماه 96 با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد عهده دار پست مدیرکلی امور استان های این وزارت خانه شده بود و در چند ماه گذشته با حفظ سمت وزارت خانه ای خود، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد یزد شناخته می شد.

غیاثی، انسانی آرام و نجیب است که با داشتن این دو ویژگی انسانی، دوران مدیریتی نسبتا موفقی را در این اداره – با توجه به مشکلات مالی و کمبود بودجه- سپری کرد.

موافقت او برای میزبانی یزد در برگزاری سه دوره از جشنواره تئاتر فجر استانی، پشتیبانی برای ساخت سالن بلک باکس برای هنرمندان تئاتر، برگزاری نخستین هفته تئاتر استان یزد، همکاری در برگزاری فصل تئاتر با رویکرد آموزشی و ... از کارهای خوب این مدیر متین در زمینه رشد و پویایی تئاتر استان یزد به شمار می رود.

گفتنی است، آیین آشنایی و بدرقه مدیرکل جدید و پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، صبح سه شنبه 22 اسفند ماه 96 در تالار فرهنگ این اداره برگزار می شود

انجمن نمایش یزد برای مجید جوادیان زاده، مدیرکل پرانرژی و جوان اداره فرهنگ و ارشا-د که به گونه ای به خانه خود بازگشته- و نیز  برای علی غیاثی ندوشن آرام و نجیب، در انجام وظایف مسئولیت های جدیدشان آرزوی پیروزی و سربلندی دارد.

 

 




نظرات کاربران