در حال بارگذاری ...

«زری سلطان» از یزد به اهواز می‌رود

نمایش «زری سلطان» با کارگردانی جعفر دل دل که یکی از دو نمایش برگزیده ی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد نیز به شمار می رود، برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر اهواز، راهی این شهر می شود.

به گزارش  تئاتر یزد؛ نمایش نامه «زری سلطان» را کرامت یزدانی بر اساس یکی از ماجراهای کتاب «شازده حمام» اثر محمدحسین پاپلی یزدی، نوشته و ابوالفضل سلیمی دربِرَزی، عباس قدیریان، فاطمه مجیبیان،

طاهره هنزایی، حسام افروز، فرشته سجادیه، زهرا اسدی، مائده ناصربافقی، سید مجتبی قریشی و کرامت یزدانی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.

 

نکته جالب توجه در اجرای این نمایش که کاری از گروه «با هم» به شمار می رود، بازی بازیگران با لهجه ی یزدی است که مورد توجه قرار تماشاچیان گرفته است.

گروه نمایش «زری سلطان» که پیش از این و در زمستان 96،  اجراهای عموم خو د را نزدیک به 40 شب، در 2 نوبت -پیش و پس از اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر- پشت سر گذاشته بود، از 22 تیرماه 97 اجرای عموم خود را برای سومین بار و به مدت 10 شب آغاز کرده است.

این نمایش، عصر آدینه 5 اَمرداد 97 ساعت 19:15 در تالار شماره 2 نفت اجرا خواهد شد.

دیگر دست اندرکاران نمایش «زری سلطان» عبارتند از:

طراح صحنه، جعفر دل دل - طراح موسیقی و آهنگ ساز، حسین افروز - طراح لباس، فائزه فائزی

 

طراح نور، احسان نیک محضر - طراح گریم، ابراهیم سرداری - اجرای گریم، فرشته سجادیه - طراح پوستر و بروشور، محسن احمدی 

 دستیار کارگردان منشی صحنه و پخش افکت، فردوس یزدی - دستیار کارگردان، سید مجتبی قریشی

مدیراجرایی و اجرای صحنه، ابراهیم سرداری - روابط عمومی، فاطمه رحیمی – عکاس، حمید دشتی

 

برای برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز 110 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در پایان گروه بازبینی جشنواره - عطاالله کوپال، مهرداد بهراد و سعید اسدی- 23 نمایش  را برای شرکت در جشنواره برگزیدند.

 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر این جشنواره، در هر روز 4 نمایش در سالن های گوناگون اهواز اجرا می شود.

محمد جوروند هم چنین گفته است: در نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر اهواز گروه هایی از استان‌های بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قم، کرمانشاه، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در جشنواره حاضر هستند.

 

 نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز  از روز 1 تا 7 ماه اَمردادماه 97 به میزبانی شهر اهواز برگزار می شود.




نظرات کاربران