در حال بارگذاری ...

سومین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استان یزد برگزار شد

سومین نشست شورای سیاست گذاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، صبح سه شنبه ۹ اَمرداد ۹۷ در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در این نشست که محمود دهقان هراتی، معاون هنری و علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل، به همراه محدتقی احتیاط، از پیشکسوتان تئاتر، امیرصاحب جلال رییس انجمن، علیرضاخورشیدنام نایب رییس انجمن و شهاب قانعی عضو شورای انجمن هنرهای نمایشی استان یزد حضورداشتند، پیرامون مسائل گوناگون بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، گفت و گو و تصمیم گیری شد.

در آغاز نشست، پیرامون انتخاب سومین نفر از گروه بازبینی جشنواره گفت و گو شد، که اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که نفرسوم گروه بازبینی، یکی از هنرمندان تئاتر استان های همسایه باشد تا به همراه محمدتقی احتیاط و سید حسین پیغمبری که درنشست پیشین این شورا انتخاب شده بودند، به تماشا و انتخاب نمایش های خواهان حضور در جشنواره تئاتر بپردازد.

برای دواری نمایش های شرکت کننده در جشنواره نیز ترکیب 2 + 1 در نظر گرفته شد، یعنی 2 داور از تهران به همراه یک نفر از یزد به داوری و ارزیابی نمایش ها بپردازند.

با رای اکثریت و اتفاق نظر اعضای شورای سیاست گذاری، محمدتقی احتیاط به عنوان داور یزدی انتخاب و چند نفر نیز به عنوان گزینه های داوری از تهران پیشنهاد شد که رایزنی و پیگیری این مورد به عهده علی شکاری، کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد، واگذار شد.

هم چنین در این نشست، روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 شهریور ماه 97 برای بازبینی نمایش ها مشخص شد.

درپایان نشست پیرامون برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان بافق نیز گفت و گو به میان آمد که قرار شد در نشستی که محمود دهقان هراتی، معاون هنری و علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل با مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش بافق برگزار می کنند، شرایط برگزاری این رویداد هنری در این شهرستان، سنجیده شود تا در صورت فراهم بودن همه ی زمینه ها، تصمیم برگزاری جشنواره تئاتر استان در بافق، در نشست آتی شورای سیاست گذاری نهایی شود.

گفتنی است، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، روزهای 14، 15 و 16 شهریور ماه 97 برگزار خواهد شد.

 




نظرات کاربران