در حال بارگذاری ...
پس از ربع قرن بافق دوباره میزبان می شود؛

احتمال برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد در شهرستان بافق قوت گرفت

در چهارمین نشست شورای سیاست گذاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، که روز شنبه ۱۳ اَمرداد ۹۷ در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد، زمینه ها و شرایط برگزاری جشنواره تئاتر در شهرستان بافق مورد ارزیابی قرار گرفت، که در پایان نشست احتمال برگزاری این رویداد هنری در این شهرستان، پس از گذشت ۲۵ سال، بیش از پیش قوت گرفت.

به گزارش تئاتر یزد؛ در این نشست افزون بر محمود دهقان هراتی -معاون هنری- و علی شکاری -کارشناس تئاتر- محمد تقی احتیاط -پیشکسوت تئاتر- و علی رضا خورشیدنام – نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی یزد- حسین ارجمند –رییس اداره فرهنگ و ارشاد بافق- ناصر سروی رییس انجمن، روح الله کوشا مقدم و میثم پورمنش از اعضای شورای انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان به همراه احسان نیک محضر مسئول فنی سالن های نمایشی نیز حضور داشتند که پیرامون امکانات و شاریط برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، در شهرستان بافق به گفت و گو نشستند.

معاون هنری مدیر کل فرهنگ و ارشاد یزد، در آغاز نشست به سیاست این اداره در زمینه تمرکز زداییِ فعالیت های فرهنگی- هنری از مرکز استان و توجه فرهنگی – هنری به شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا بنا داریم تا اگر زمینه مناسب فراهم شود، جشنواره امسال در بافق یا شهرستانی که شرایطش را داشته باشد، برگزار کنیم.

محمود دهقان هراتی افزود: بی گمان برگزاری جشنواره در شهرستان ها هزینه ی بیشتر در بر دارد ولی در این زمینه می توان روی کمک ویژه ی مرکز هنرهای نمایشی حساب کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد بافق نیز در آغاز سخنانش گفت: ما پیشنهاد برگزاری جشنواره تئاتر در بافق را در اسفند 96 با اداره کل در میان گذاشتیم، البته پیش از آن با شهرداری و شورای شهر رایزنی کرده و برای دریافت کمک و پشتیبانی از سوی آن ها قول مساعد گرفته بودیم.

حسین ارجمند افزود: می دانیم که برگزاری جشنواره برای ما هزینه بالایی به بار خواهد آورد ولی امیدواریم که در این جریان شماری از خواسته ها و منافع هنرمندان تئاتر بافق، مانند ساخت یک سالن نمایشی، برآورده شود.

در ادامه این نشست پیرامون سالن های موجود در بافق مانند: سالن جودو وابسته به اداره ورزش و جوانان، سالن بزرگ سنگ آهن و سالن سینما آهن شهر گفت و گو و کمبودها و نیازهای هرکدام برشمرده شد که برای برگزاری جشنواره باید نواقص آن برطرف شود.

همچنین در این نشست قرار شد در صورت برگزاری جشنواره در بافق، اعضای ستاد و دبیر اجرایی جشنواره نیز از هنرمندان این شهرستان، انتخاب شوند.

در بخش دوم چهارمین نشست شورای سیاست گذاری جشنواره، که با حضور محمود دهقان هراتی، علی شکاری، محمد تقی احتیاط و علی رضا خورشیدنام برگزار شد، تغییراتی در انتخاب و چینش تیم داوری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد به وجود آمد که قرار شد پس از تایید نهایی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد به عنوان دبیر جشنواره، اعلام شود.

در این نشست چگونگی بازبینی نمایش ها به صورت زنده یا در قالب CD به عهده و تصمیم کارگردان هر نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد، از 21 تا 25 آبان ماه 72 در بافق برگزار شد.

(عکس خبر، بخشی از جلد ویژنامه جشنواره تئاتر استان یزد است که در بافق برگزار شد)




نظرات کاربران