در حال بارگذاری ...

«خرس» در یزد، روی صحنه رفت

نمایش «خرس» نوشته آنتوان چخوف، با کارگردانی محمد رضا ابوالحسنی، از ۱۷ اَمرداد ۹۷ در تالار هنر یزد، روی صحنه است.

به گزارش تئاتر یزد؛ نمایش کمدی «خرس» یکی از نمایش نامه های شناخته شده ی آنتوان چخوف – نویسنده ی روسی- با کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی – از پیشکسوتان نمایش یزد- از شامگاه چهارشنبه 17 اَمرداد 97 در سالن اصلی مجموعه ی تالار هنر یزد، روی صحنه رفته که بنا به گفته ی کارگردان، اجرای این نمایش تا 16 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

کارگردان نمایش، درباره چرایی و چگونگی انتخاب این متن و اجرای آن گفت: در فروردین ماه سال جاری به پیشنهاد دوست بزرگوار و پیشکسوت تئاتر یزد، جناب آقای محمدرضا شجریان، کارگردانی نمایش نامه ی «خرس» به من پیشنهاد شد و من به دو دلیل پیشنهاد دوستم استاد شجریان را پذیرفتم؛ اول این که ایشان نزدیک به 20 سال بود که از صحنه تئاتر دور شده بودند و با واحد صدای مرکز یزد، همکاری می کردند و تحت هیچ شرایطی خودشان کار تئاتر نمی کردند و پیشنهادات دوستان تئاتری را برای بازیگری نمی پذیرفتند، بنابراین من خواستم از این فرصت استفاده کنم و ایشان را به صحنه بازگردانم.

محمدرضا ابوالحسنی افزود: دلیل دوم  این بود که کارهای آنتوان چخوف هر کدام برای جامعه امروز ما حرفی برای گفتن دارد. در نمایش نامه «خرس» هم ایده های زیادی بیان شده، مانند این که: مسئولیت پذیری نسبت به زندگی از مسئولیت پذیری نسبت به مرگ مهم تر است،- در زندگی واقعی هم می توان منتظر چنین عاشق شدن های ناگهانی بود!- عشق و علاقه به حدی قدرتمند هستند که می توانند حتی قوی ترین موانع را هم از میان بردارند- غلبه نیروی عشق بر تعهد نسبت به یک مرده.

احساسات شدید حتی احساساتی مثل اذیت و آزار، خشم و نفرت می تواند منجر به عشق شود. و من نیز با این دیدگاه که

بین حرف و عمل فاصله زیادی وجود دارد، که گاهاً معکوس هم می شود
کار را شروع کردم، و برای این مهم، نقاط مورد نظر را برجسته تر کرده و جواب گرفتم.

در نمایش «خرس» که متن آن ترجمه ای از سروژ استپانیان است، محمدرضا شجریان، نازنین خشنود، محمدحسن خانی، مجتبی نوری و سامان کریمی بازی می کنند.

گفتنی است، این نمایش که کاری از گروه نمایش پوریای ولی به شمار می رود، هر شب ساعت 20:30 در سالن اصلی مجموعه تالار هنر، واقع در بلوار شهید صدوقی روی صحنه می رود.




نظرات کاربران