در حال بارگذاری ...
برای بهرمندی هنرجویان جوان

کارگاه های آموزشی گروه تئاتر پویا، در یزد ادامه دارد

کارگاه های آموزشی گروه تئاتر پویای یزد، که از ۹ تیرماه سال ۹۷ آغاز شده بود، با شرکت شماری از هنرجویان تازه کار و نیز بعضی از هنرمندان جوان تئاتر همچنان در تالار هنر یزد، و به صورت رایگان ادامه دارد.

به گزارش تئاتر یزد؛ گروه تئاتر پویا، یکی از گروه های نمایشی استان یزد که بیش از سه دهه از تشکیل آن می گذرد و تا اکنون نمایش هایی مانند: سیزیف و مرگ، پهلوان اکبر می میرد، خاطرات هرپیشه نقش دوم، داش آکل داش آکل، دعوت، زائر، خورشید نمی میرد و قرعه برای مرگ را روی صحنه برده است.

البته این گروه، در نیمه ی دهه 70 تمرین نمایش نامه ی "هشتمین سفرسندباد" را با حضور شمار زیادی از بازیگران پیشکسوت و جوان یزد، آغاز کرد که پس از نزدیک به 11 ماه تمرین، در آخرین روزها که گروه آماده ی اجرا شده بود با مخالفت رو به رو شد و مجوز اجرا نگرفت.

 محمدتقی احتیاط، احمدعلی مهدی نژاد، رضا صارمی و حسن راغبیان از اعضای اصلی این گروه نمایشی هستند.

این گروه در تابستان 97 بر آن شد تا در راستای فعالیت های آموزشی خود، کارگاه های آموزش بازیگری تئاتر را برای بهرمندی هنرجویان جوان و تازه کار برگزار کند.

بر همین اساس، کارگاه ها در سه بخش اتودهای نمایشی، نمایش نامه خوانی و پرورش بدن و بیان بازیگر از تاریخ 9 تیر ماه 1397، در روزهای زوج و در محل تالار هنر یزد آغاز شد و مورد استقبال جوانان دوست دار تئاتر نیز قرار گرفت.

در کارگاه اتودهای نمایشی که با مدیریت و آموزش احمدعلی مهدی نژاد برگزار می شود، هنرجویان در آغاز با نکات تئوری و باید ها و نباید های بازیگری آشنا شده و سپس به ارائه ی اتودهای نمایشی به صورت فردی و گروهی می پردازند.

در کارگاه نمایش نامه خوانی که با مدیریت محمدتقی احتیاط همراه است، هنرجویان با چگونگی درست خوانی، روان خوانی متن و سپس  و تحلیل آن آشنا می شوند.

علیرضا خورشیدنام نیز مربی کارگاه پرورش بدن و بیان است که روزهای چهارشنبه یا جمعه هر هفته برگزار می شود.

گفتنی است، در کارگاه های نمایش نامه خوانی گروه تئاتر پویا، تا کنون نمایش نامه های پَرواربندان، چوب به دست های ورزیل، دعوت و هشتمین سفر سندباد خوانده شده و مورد تحلیل قرار گرفته است.




نظرات کاربران