در حال بارگذاری ...
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

جشنواره نمایش خیابانی "چتر زندگی" کوششی برای طرح مسائل خانواده است

مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد که  نقش مهمی در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" داشته، پیامی را برای دبیرخانه این جشنواره فرستاه که در پی می خوانید.

به گزارش تئاتر یزد؛ دومین جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" با رویکرد پرداختن به مسائل و مشکلات خانواده، از یکم تا چهارم آذرماه 97 در جاهای گوناگون شهر یزد، برگزار می شود.

خانواده اصیل‌ترین، اساسی‌ترین و فراگیرترین نهاد تشکیل دهنده هر جامعه‌ای است. تک تک افراد جامعه از هر قشر و گروهی با این نهاد در ارتباطند و فرایند رشد و اجتماعی شدن خود را در آن سپری می‌کنند.

تا هنگامی که این نهاد کارکردهای خود را به خوبی انجام می‌دهد، جامعه تعادل خود را حفظ نموده و سلامت و سعادت آن تضمین می‌شود و به همین میزان، هرگونه اختلال در کارکردهای خانواده می‌تواند سلامت اجتماعی ما را به مخاطره انداخته و همه اعضای جامعه را به چالش بکشد.

پرداختن به خانواده و وظیفه حفظ قوام و اعتبار آن در انحصار هیچ شخص و گروه خاصی نیست و باری است که بر شانه‌های همه بخش های جامعه سنگینی می‌کند. هنرمندان نیز در این میان به عنوان بخشی پیشرو از جامعه ما با اندیشه و فکر خود و با خلق آثار فاخر هنری می‌توانند یاریگر ادای این وظیفه سنگین باشند.

حل مسائل اجتماعی به صورت عام و موضوعات مرتبط با خانواده به صورت خاص، جز از طریق گفتگوی عمومی و رسیدن به تفاهم بر سر چیستی مسائل و راه های حل آنها میسر نیست و این رویداد هنری، در واقع کوششی است در این راستا. جشنواره نمایش خیابانی "چتر زندگی" که برای دومین سال متوالی در یزد برگزار می‌شود کوششی است برای به میدان آوردن هنرمندان و یاری گرفتن از آنان برای طرح مهم ترین مسائل حوزه خانواده با زبان فاخر نمایش و فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و عمق بخشیدن به آنها و درگیر نمودن ذهن مردم و مسئولان با لایه‌های گوناگون این موضوع تا از این طریق همه ما کوششی جدی‌تر برای حفظ جایگاه و کارکردهای خانواده در جامعه‌مان داشته باشیم.

 




نظرات کاربران