در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

مجموعه تئاتر شهر خورشید میبد گشایش یافت

مجموعه تئاتر شهر "خورشید" شهرستان مِیبُد از استان یزد، شامگاه چهارشنبه ۷ آذرماه ۹۷ با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد، سرپرست فرهنگ و ارشاد میبد، تنی چند از دیگر مسئولین و نیز شماری از هنرمندان این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش تئاتر یزد؛ مجموعه تئاتر شهر "خورشید" با صرف هزینه ای بیش از بر 2 میلیارد ریال راه اندازی شد.

این مجموعه که دارای امکان پذیرش بیش از ۴٠٠ تماشاچی است، یک سالن اصلی با ۲۰۰ صندلی، سالن پلاتو شماره یک مجهز به ۱۰۰ صندلی و سالن پلاتو شماره ۲ ویژه تمرین گروه های نمایشی را در خود جای داده است.

به گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد میبد، ساخت این مجموعه هنری در راستای برآورده کردن اهداف سند توسعه هنر تئاتر در میبد صورت گرفته است.

هادی زارع افزود: این مجموعه دارای یک سالن قاب عکسی با ظرفیت ۲۰۰ صندلی، یک پلاتو به مساحت ۲۱۰ مترمربع، با ظرفیت نصب  ۱۸۰ صندلی و یک پلاتو ۸۰ متری است که امیدواریم مورد استفاده هنرمندان میبدی قرار بگیرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد میبد در پایان گفت: بنا به پیشنهاد دوستان تئاتری، برای آغاز به کار این مجموعه از کارگردان گروه نمایش «زری سلطان» دعوت کردیم تا به عنوان نخستین گروه، نمایش خود را در این سالن اجرا کنند.

گفتنی است نمایش «زری سلطان» نوشته کرامت یزدانی و با کارگردانی جعفر دل دل، سال گذشته به عنوان یکی از دو نمایش برگزیده بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد، راهی جشنواره تئاتر فجر شده بود.




نظرات کاربران