در حال بارگذاری ...

نمایش «شیش و بِش» در مهریز ِ یزد روی صحنه است

نمایش شاد «شیش و بِش» از ۱۵ آذر ۹۷ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز ِ از استان یزد، روی صحنه است.

به گزارش تئاتر یزد؛ نمایش شاد «شیش و بِش» با کارگردانی سعید شهریار، و به عنوان کاری از انجمن هنرهای نمایشی مهریز، از 15 آذر 97 هر شب ساعت 19:30 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان روی صحنه می رود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی مهریز درباره چگونگی تولید نمایش «شیش و بِش» گفت: پس از برگزاری کارگاه های آموزشی "فصل تئاتر" تابستان 97، در مهریز دوست داشتم این کارگاه ها یک دستاورد مناسب داشته باشد، بنابراین تصمیم گرفتم تا سعید شهریار را برای کارگردانی یک نمایش به مهریز دعوت کنم تا با تهیه کنندگی انجمن نمایش مهریز یک نمایش روی صحنه برود.

ابوالفضل میروکیلی افزود: این تصمیم را در شورای انجمن با سایر اعضا در میان گذاشتم که مورد موافقت قرار گرفت، و قرار شد آقای شهریار کارش را آغاز کند که او هم نمایش نامه «شیش و بش» نوشته ی آقای چرمشیر را پیشنهاد داد.

وی  ادامه داد: هدف دیگر ما از تولید این نمایش، هدر نرفتن بودجه ای بود که توسط اداره فرهنگ و ارشاد، و انجمن نمایش استان برای برپایی کارگاه ها هزینه شده بود، که خوشبختانه چنین شد و پس از 3 ماه تمرین با بازیگران با سابقه  در کنار هنرجویان کارگاه آموزشی، این نمایش روی صحنه رفت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی مهریز در پایان سخنانش گفت: ما حتی برای برگزاری کارگاه آموزشی "فصل تئاتر" در پاییز هم آمادگی داشتیم که مورد موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار نگرفت.

 

مسلم زاع، محمد مهدی قادری، وحید زارعین، سید سجاد بیدکی، ابوالفضل کریم زاده، محمد زارعین، ولی کمال،

مصطفی خانجانخانی، مهدی معزی، مهناز بیک، ساحل ابویی، اکرم زارع، فاطمه معزی، فاطمه واعظی

بازیگران این نمایش هستند.

دیگر دست اندرکاران نمایش «شیش و بش» عبارتند از:

دستیار کارگردان، ابوالفضل میروکیلی - منشی صحنه: عاطفه صمدی زاده - مدیر صحنه، علی حجار

موسیقی، حسین ابویی و سید عباس میر زینلی - طراحی گریم، مهدی هدایتی - اجرای گریم، صالحه دهقان

طراح و اجرای صحنه، مسلم زارع  و محمد حسن ابویی - طراح نور، مسلم زارع - اجرای نور، امید زارع

طراح پوستر، سید سجاد بیدکی – عکاس، ابوالفضل ابویی – تدارکات، سید علی جام

گفتنی است، «شیش و بش» یکی از نمایش نامه های محمد چرمشیر به شمار می رود که در سال 1376 نوشته شده و نخستین بار در سال 81 توسط انتشارات نیلا، چاپ و منتشر شد.




نظرات کاربران