در حال بارگذاری ...
گفت و گو با صادق نصیری کارگردان نمایش «زدگی»

بازبینی حضوری نشان‌دهنده اهمیت داده به استان‌هااست

صادق نصیری، یکی از دو کارگردان یزدی است که برای حضور در همایش برگزیدگان جشنواره های تئاتر استانی سال ۹۷ راهی تهران شده است. او می‌گوید منتظر اعلام نتیجه بازبینی نمایش ها هستیم تا برای خودمان برنامه ریزی کنیم.

به گزارش تئاتر یزد؛ صادق نصیری در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد با کارگردانی نمایش «زدگی» حضور داشت که در پایان با رای هیئت داوران به عنوان یکی از دو نمایش برگزیده استان شناخته شد.

وی دیپلم خود را سال 76 از هنرستان سینمایی نمایشی یزد و در رشته نمایش دریافت کرد و پس از آن راهی دانشگاه آزاد شد و سال 80 مدرک کارشناسی خود را با گرایش طراحی صحنه، به دست آورد.

از مهم ترین کارهای نصیری در زمینه کارگردانی می توان به نمایش های نبض سرخ کلاغ – کسی زیر سنگ ها آواز می خواند – ما به هم دروغ نمی گیم  و جی اشاره کرد که با این نمایش ها حضوری موفق در جشنواره های گوناگون استانی، منطقه ای و فجر داشته است.

به مناسبت حضور صادق نصیری در همایش برگزیدگان جشنواره های تئاتر استانی که در تهران برگزار می شود، گفت و گویی با او انجام داده ایم که در پی می خوانید.

 

 ازگروه نمایش تان چه خبر؟ آیا تمرین برای حضور در جشنواره فجر را آغاز کرده اید؟

 با عرض سلام، در این باره خیلی کوتاه می توانم بگویم که: همه گروه در انتظار گرفتن سالن برای تمرین هستیم؛

سالن در انتظار برق است و تئاتر منتظر تدبیر مدیریت!

 

 تا چه اندازه به شرکت در جشنواره امید دارید و تا چه اندازه این حضور برای تان مهم هست و دغدغه اش را دارید؟

 خوب ما هم مانند گروه های دیگر منتظر اعلام نتایج بازبینی هیئت انتخاب هستیم، ولی با توجه به شرایط گروه های دیگر و اجرای بازبینی خودمان نسبت به حضور در فجر خوشبین هستم.

درباره مهم بودن این ماجرا باید بگیوم که همه می دانیم که این رویداد، بزرگترین جشنواره کشور هست و هر گروه تئاتری دوست دارد تا در این فستیوال شرکت کند و اثرش را به نمایش بگذارد تا تبادل تجربه صورت بگیرد.

 

آیا به فکر افتاده اید تا برای حضور در جشنواره فجر، تغییراتی در شکل اجرای نمایش تان داشته باشید؟ این تغییرات در چه زمینه هایی خواهد بود؟

بله، احتمال آن وجود دارد که در یک یا دو بخش تغییراتی داشته باشیم.

 

 دیدگاه تان درباره بازبینی نمایش ها که  پس از چند سال، به صورت حضوری صورت گرفت، چیست؟

خیلی اتفاق خوبی هست، و جای تقدیر و تشکر  از  دبیر جشنواره فجر را دارد. این اقدام نشانه اهمیت دادن به تئاتر شهرستان هاست تا خدای ناکرده در حق اثر و گروهی، اجحاف صورت نگیرد و همه در یک شرایط برابر باشند.

 

آیا پس از بازبینی، با اعضای هیئت انتخاب گفت و گویی داشتید؟ در چه زمینه ای؟

 اصلا! فقط دست دادیم و فقط خداحافظی کردیم؛ همین!

 

 از برنامه همایش تهران چه خبری داشتید؟ برنامه های و کارگاه های آموزشی، کمی فشرده به نظر می رسد؛ در این باره چه نظری دارید؟

 تا اندازه ای خبر داشتم؛ به هرحال به همگی دست اندر کاران این همایش درود و خسته نباشید، می گویم؛ در این همایش برنامه های بسیار خوبی تدارک دیده شده و پیش از آمدن هم، کارها به خوبی و از را دور مدیریت می شد .

 

 به عنوان سخن پایانی، چه صحبتی یا در خواستی با متولیان فرهنگ و هنر استان دارید؟

نه، هیچ چیز نمی خواهم؛ همه چیز عالی است؛ 

خجالت می‌کشم درخواست دیگری داشته باشم!

 

گفت و گو: علی رضا خورشیدنام




نظرات کاربران