در حال بارگذاری ...

«مرگ یزد گرد» از اردکان به یزد رسید

گروه نمایش تبسم شهرستان اردکان، نمایش نامه «مرگ یزد گرد» نوشته بهرام بیضایی را شامگاه پنج شنبه ۲۲ آذر ماه ۹۷ در تالار هنر یزد، به صورت نمایش نامه خوانی اجرا کردند.

به گزارش تئاتر یزد؛ گروه نمایش تبسم شهرستان اردکان، نمایش نامه «مرگ یزد گرد» نوشته ی بهرام بیضایی را با کارگردانی نریمان کمالی، شامگاه پنج شنبه 22 آذر ماه 97 در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، به صورت نمایش نامه خوانی اجرا کردند.

گروه نمایش تبسم شهرستان اردکان، پیش از این و در تاریخ 22 آبان ماه 97، خوانش نمایش نامه «مرگ یزدگرد» (مجلس شاه کُشی) نوشته ی بهرام بیضایی را در رستوران شبستان اردکان انجام داده بود.

یکی از اعضای گروه در این باره گفت: از همان زمان و با پیشنهاد نریمان کمالی، کارگردان و سرپرست گروه، به انجمن نمایش یزد و در پی آن نامه نگاری به انجمن و اداره کل فرهنگ و ارشاد، با اجرای نمایش نامه خوانی «مرگ یزد گرد» در تالار هنر یزد موافق شد.

وی افزود: چند روز پیش از اجرا، انجمن نمایش یزد از گروه اجرایی درخواست 5 نسخه از متن و فیلم نمایش نامه خوانی اجرا شده در اردکان را کرده بودند تا مجوز اجرا برایشان صادر شود که این درخواست، گروه را اندکی به چالش کشاند ولی با کمک بعضی دیگر از دوستان، مشکل حل شد.

در هرصورت گروه اجرایی موفق می شود با تامین نور مورد نیاز از شهرستان میبد، نمایش نامه خوانی «مرگ یزد گرد» را شامگاه پنج شنبه 22 آذر ماه 97 در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد اجرا کند.

خوانش گران و دست اندرکاران نمایش نامه خوانی «مرگ یزد گرد» عبارتند از:

خوانش گران به ترتیب خوانش:

سیدمهدی مدیرطاهری، سعیدکمالی، مهدی انصاری نیا، محمد مهدی شیری، مه گل فتاحی، علی خادم الحسینی و زهرا فتوحی

صحنه خوان: طاهره پایه دار

هماهنگی و برنامه ریز: حامد شهابی زاد

گفتنی است، نمایش نامه خوانی فعالیتی است که گروهی از هنرمندان نمایش اردکان، سه شنبه هر هفته با عنوان «سه شنبه خوانی یک اتفاق نیست» انجام می دهند.




نظرات کاربران