در حال بارگذاری ...

نمایش‌نامه «خواستگاری» چخوف در یزد خوانده می‌شود

نمایش نامه «خواستگاری» نوشته آنتوان چخوف، از ۹ دی ماه ۹۷ در تالار هنر یزد، خوانده می شود.

به گزارش تئاتر یزد؛ این نمایش نامه را مریم پاکزاد مقدم با ترجمه ای که خودش از متن انگلیسی انجام داده، برای نمایش نامه خوانی، طراحی و کارگردانی کرده و اجرای آن را از شامگاه نهم دی ماه سال جاری آن  در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد، آغاز کرده است.

این کار نمایشی هرشب ساعت 18:30 و به مدت 50 دقیقه در سالن اصلی تالار هنر، خوانده می شود.

پاکزاد مقدم؛ در یادداشتی که برای درگاه استانی یزد فرستاده، چنین نوشته است:

آنتوان چخوف، داستان ‌نویس و نمایش‌نامه‌ نویس برجسته روس، در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید.

او را مهم‌ترین داستانِ کوتاه‌ نویس برمی‌شمارند و در زمینهٔ نمایش‌نامه ‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به‌جا گذاشته‌است و وی را پس از شکسپیر بزرگترین نمایش‌نامه‌نویس می‌دانند.

نمایش نامه «خواستگاری» یکی از چندین نمایش نامه ای ست که در عین خنده دار بودن به نشان دادن مشکلات و بی ثباتی های افراد جامعه می پردازد. در این نمایش نامه، چخوف به خوبی حاشیه پرداز بودن مردم جامعه را به تصویر کشیده و همچنین زشتی اعمال ناپسندی چون تمسخر را به خوبی نشان داده است.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است:لومف مردی ۳۵ ساله است که برای خواستگاری ناتالیا، دختر ۲۵ ساله و ترشیده ی چوبوکف قدم به ملک پدر ناتالیا می گذارد.اوضاع به خوبی پیش می رود تا این که...

نقش خوانان: حسین عبد اللهی - وحیدرضا کاشی زاده- مریم پاکزاد مقدم

دیگر دست اندرکاران این نمایش نامه خوانی عبارتند از: تهیه کننده و دستیار کارگردان: امیر محمد قادری، دستور صحنه خوان: آیدا خوانین زاده، نوازنده: اشکان نیک بخش.

گفتنی است، نمایش نامه «خواستگاری» کاری از گروه پتواژ به شمار می رود و تا 16 دی ماه 97، روی صحنه، خوانش می شود.

 




نظرات کاربران