در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن نمایش کشور در یزد:

در پی آن هستیم که هنرمندان تئاتر در اولویت اولیه واگذاری سالن‌های نمایش باشند

مدیرعامل انجمن نمایش کشور با حضور در آیین پایانی چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد، که شب آدینه ۲۱ دی ماه ۹۷ در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد برگزار شد، گفت: با توجه به نگرانی هنرمندان نمایش نسبت به واگذاری سالن ها به بخش خصوصی، در پی این هستیم تا سالن های نمایش، به هنرمندان نمایش واگذار شود.

به گزارش تئاتر یزد؛ حمید نیلی در بخشی ازسخنانش گفت: با توجه به نگرانی هنرمندان نمایش نسبت به واگذاری سالن های نمایشبه بخش خصوصی، در پی این هستیم  با صحبت و رایزنی با معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد و  رییس مرکز هنرهای نمایشی، زمینه ای فراهم کنیم تا در این زمینه تشریفات برداشته شود و هنرمندان تئاتر در اولویت اولیه و اصلی برای واگذاری سالن های نمایش، قرار بگیرند.

در آیین پایانی چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد افزون بر مدیرعامل انجمن نمایش کشور، علی عابدی قائم مقام دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عباس اقسامی دستیار دبیر جشنواره فجر، مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، شماری از پیشکسوتان تئاتر و نیز هنرمندان نمایش و دوستداران تئاترحضور داشتند.

در آغاز برنامه ها، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه به مشکلات سخت افزاری استان در زمینه تئاتر اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر برای حضور تماشاگر در سالن های نمایش نگرانی نداریم، مشکل اصلی ما کمبود سالن نمایش و ایجاد زیرساخت مناسب این زمینه هست.

در ادامه امیرصاحب جلال رییس انجمن نمایش و دبیراجرایی جشنواره تئاتر فجر استانی به بیان گزارشی از روند برگزاری جشنواره و فعالیت 2 ساله انجمن نمایش پرداخت و گفت: ما در این دوره از جشنواره کوشش کردیم تا میزبان خوبی برای میهمان جشنواره باشیم.

وی با اشاره به پایان رسیدن دوره فعالیت انجمن کنونی، افزود: برای برگزاری این جشنواره و به عنوان آخرین کار انجمن نمایش، از اعضای منتخب انجمن نمایش جدید هم در ستاد جشنواره استفاده کردیم.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد، در پایان سخنانش به بیان مشکلات سخت افزاری در زمینه تولید نمایش پرداخت و با اشاره به مجموعه تالار هنر به عنوان تنها مکانی که در اختیار هنرمندان نمایش است، گفت: مثال ما در این زمینه مثال رستم و یک دست اسلحه است که با سیاست واگذاری سالن ها به بخش خصوصی همین یک دست اسلحه هم از ما گرفته می‌شود.

در ادامه به گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره لوح تقدیر اهدا شد.

 چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد با حضور 4گروه نمایش صحنه ای از استان های سیستان و بلوچستان، تهران، البرز و خراسان رضوی و نیز یک اجرای نقالی، 3 اجرای نمایش خیابانی و 4 اجرای نمایش نامه خوانی از 18 تا 21 دی ماه 97 در یزد برگزار شد.




نظرات کاربران