در حال بارگذاری ...

نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان یزد برگزار شد

نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان یزد روزهای ۱۹ و ۲۰ دی ماه ۹۷ به میزبانی زندان مرکزی یزد، با شرکت ۱۵ گروه برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد، مدیر کل زندان های استان یزد در این باره گفت: این جشنواره که برای نخستین بار برگزار شد با هدف توسعه فعالیت های هنری در بین مددجویان برنامه ریزی شده بود که خوشبختانه پس از اعلام فراخوان، بیش از ۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی اولیه ۱۵ نمایش صحنه ای به بخش مسابقه راه یافتند.

رضا ذوالفعلی نژاد هم چنین از انتخاب هیئت داوران برجسته و کاردان برای قضاوت نمایش ها خبر دادا و افزود: برای داوری نمایش ها، سراغ پیشکسوتان خبره و خوشنام تئاتر یزد رفتیم و آقایان احمدعلی مهدی نژاد و محمدتقی احتیاط از هنرمندان پیشکسوت و برجسته تئاتر استان را برای قضاوت نخستین دوره از جشنواره استانی تئاتر زندانیان دعوت کردیم.

وی ادامه داد: از آقای محمدجباری دیگر پیشکسوت تئاتر یزد نیز دعوت کردیم تا در کنار این دو بزرگوار، به عنوان منتقد، به نقد و بررسی نمایش های نخستین جشنواره تئاتر استانی مددجویان بپردازند.

مدیر کل زندان های استان یزد در پایان سخنانش گفت: این آثار با همکاری امور هنری زندان ها تهیه و توسط مددجویان، کارگردانی و در جشنواره اجرا شد.

حمیدرضا استادیان مسئول روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد که خود نیز از هنرمندان تئاتر به شمار می رود نیز آقایان مهدی نژاد و احتیاط را در امر داوری همراهی کرد.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد، نتیجه نخستین جشنواره تئاتر زندانیان استان یزد به شرح زیر است:

بر اساس رای هیئت داوران در بخش صحنه ای، نمایش “دکتر علفی” از زندان مرکزی جایزه نخست را دریافت کرد اول و نمایش های “توهم” و “بی سوادی” هم از این ندامتگاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در بخش مونولوگ (تک گویی) نیز “تاثیر کتاب” از زندان شماره ۲ ، رتبه نخست را به دست آورد، “خاطره” دوم و مونولوگ “چی شد که اینجوری شد؟” جایزه سوم را از ان خود کرد

.

همچنین استند آپ “خواب و رویا” از زندان مرکزی جایزه نخست این بخش را به دست آورد و استند آپ های “کارشخصی” و “فکاهی” به صورت مشترک دوم شدند.

 

گفتنی است، در این بخش اثر “کانون اصلاح و تربیت” و “طنز اردکان” نیز جایزه مشترک سومی را بدست آوردند.

 

 




نظرات کاربران