در حال بارگذاری ...

آیین تجلیل از ستاد دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی برگزار شد

شامگاه یک شنبه ۲۳ دی ماه ۹۷، آیین تجلیل از اعضای ستاد دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" با حضور  محمدعلی طالبی استاندار یزد و شماری دیگر از مدیران استان، در محل هتل صفاییه یزد برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در این نشست افزون بر استاندار یزد، عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار و همراهان، مدیران کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش وجوانان و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی استان، معاونین و کارشناسان این سه دستگاه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شماری از هنرمندان نمایش عضو ستاد و چند نفر از اهالی رسانه نیز حضور داشتند.

در بخشی از این نشست، محمدعلی طالبی که به تازگی به عناون استاندار یزد معرفی شده، به عنوان رییس ستاد دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" به ایراد سخن پرداخت و گفت: من از دوران دانش آموزی به تئاتر علاقه داشتم و حتی در این زمینه فعالیت می کردم و این علاقه به تئاتر و هنرمندان تئاتر همچنان در من وجود دارد.

وی که در زمان برگزاری جشنواره به مسئولیت سرپرست استانداری یزد را نیز برعهده داشت، افزود: امیدوارم در مسئولیت جدیدی که بر عهده من گذاشته شده، بتوانم بیشتر به تئاتر و هنرمندن آن خدمت کنم.

طالبی با اشاره به مدیران اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که پیشینه تئاتری دارند، یادآور شد:

شاید در گذشته برای هنرمندان تئار قابل باور نبود که اشخاص تئاتری در راس بعضی از دستگاه های اداری استان باشند، بنابراین الان باید این فرصت را در کنار هم قدر بدانیم و کمک کنیم تا در سال های آینده، زمینه تئاتر رشد محسوس و حتی جهشی در سطح استان داشته باشیم.

استاندار یزد در پایان سخنانش با بیان این که خوشبختانه نیروهای مذهبی و ارزشی هم گاه مثبتی به تئاتر دارند، گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا یکی از مولفه های اصلی ما برای بالابردن سطح نشاط و آموزش در جامعه، تئاتر باشد.

در آغاز این آیین احمد ندافی بعنوان دبیر اجرایی جشنواره، گزارشی از روند برگزاری این رویداد ملی ارائه کرد وگفت: چنان چه باز هم مورد حمایت مسئولین استان قرار بگیریم، می خواهیم و می توانیم که سومین دوره این جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

 

وی که به تازگی به عنوان رییس جید انجمن هنرهای نمایشی استان نیز معرفی شده، با اشاره به همراهی و همکاری دستگاه های اداری استان، به ویژه مدیران، معاونین، کارشناسان و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش وجوانان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی استان، و نیز حمایت ویژه محمد علی طالبی سرپرست وقت استانداری به عنوان رییس ستاد جشنواره در برگزاری 2 دوره ی جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی"، افزود: برای برگزاری جشنواره در سال آینده در سطح بین المللی به حمایت ویژه و همه جانبه بیشتری نیاز داریم.

 

در بخش های دیگر این نشست، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود شریعتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان و عباس ملازینلی رییس سازمان فرهنگی شهرداری یزد بع عنوان اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" هر کدام در سخنان جداگانه ی خود به برگزاری خوب و شایسته این جشنواره اشاره کردند و آن را دستاورد همکاری، همدلی و هماهنگی سه دستگاه برگزار کننده دانسته و برای برگزاری سومین دوره جشنواره به صورت بین المللی اعلام آمادگی کردند.

پایان بخش نخست این نشست، اهدای لوح سپاس به دست اندرکاران و اعضای ستاد جشنواره و ضیافت شام بود.

گفتنی‌ است، دومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" به صورت ملی، از یکم تا چهارم آذر ماه 97 در سطح شهر یزد برگزار شد.




نظرات کاربران