در حال بارگذاری ...
زیر نظر محسن موسوی خواه

کارگاه «ابزار تئاتر: بدن» در یزد برگزار شد

کارگاه آموزش بازیگری با نام «ابزار تئاتر: بدن» ویژه بازیگران تئاتر استان یزد، زیر نظر محسن موسوی خواه، به مدت ۳ روز از ۲۶ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ در پلاتوی مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد، کارگاه «ابزار تئاتر: بدن» از 26 تا 28 دی ماه 97 زیر نظر محسن موسوی خواه با برنامه ریزی گروه فرهنگی هنری کریاس و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پلاتوی مجتمع کانون و سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد، برگزار شد.

 

این کارگاه در راستای افزایش آمادگی جسمانی و بهره گیری هرچه بهتر و بیشتر بازیگران و هنرجویان تئاتر از "زبان بدن" و  باحضور هنرمندانی از شهرستان های یزد، اردکان و بافق برگزار شد.

طراحی این کارگاه که با الهام از روش برخورد گرتوفسکی و یوجنیو باربا با «بدن» در بازیگری تئاتر، و بر اساس حرکات و تکنیک های، بیومکانیک، یوگا، تای چی، ژیمناستیک، شمشیربازی و حرکات هوازی پایه ریزی شده بود.

در این کارگاه سه روزه تمریناتی از جمله فوبیا، شناخت و استفاده از چاکراه های بدن، بیومکانیک، بادی پراکشن، شناخت و استفاده از ریتم در بدن، شمشیر بازی، تمرکز و غیره کار شد.

مدرس این کارگاه درباره ضرورت وجود چنین کارگاه هایی گفت: در کشور ما بازیگران آن گونه که لازم است به مقوله بدن اهمیت نمی دهند و می توان گفت که بیشتر آنها در این زمینه تنبل هستند در حالی که در سراسر دنیا اهمیت بدن بازیگر بر کسی پوشیده نیست.

محسن موسوی خواه افزود: از این رو شرکت کنندگان در این کارگاه با تمریناتی آشنا می شوند که به وسیله آن ها به شناخت و استفاده از بدن خود دست یافته و همچنین باعث تقویت تمرکز و تخیل و آمادگی بدنی آن ها می شود.

این مدرس برجسته تئاتر که به طور تخصصی بر مبحث بدن تمرکز دارد، ادامه داد: امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا با بچه های این کارگاه یک نمایش فیزیکال به روی صحنه ببرم و اگر زمینه اش فراهم شود، قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

محسن موسوی خواه در پایان سخنانش گفت: بچه های یزد، با جسارت و انرژی بالایی در این کارگاه شرکت کردند که فراتر از انتظار من بودند و من بیشتر آن ها را بسیار با استعداد و پرانرژی دیدم.

گفتنی است، روز پایانی این کارگاه که به بیان مسائل تئوری و جمع بندی روزهای گذشته کارگاه سپری شد، از ساعت 17 تا 19 شامگاه آدینه 28 دی ماه در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد برگزار شد.




نظرات کاربران