در حال بارگذاری ...

نمایش «کاکوتی» برای اجرای عموم در یزد آماده می شود

در روزهای پایانی دی ماه ۹۷ تمرین های نمایش «کاکوتی» برای اجرای عموم در یزد، با کارگردانی جعفر دل دل در تالار هنر یزد آغاز شده است.

به گزارش تئاتر یزد؛ نمایش نامه «کاکوتی» که تاکنون توسط چند نفر دیگر ازکارگردانان یزدی برای حضور در جشنواره ها و مناسبت های گوناگون کارگردانی شده، که در همه این اجراها جعفر دل دل به عنوان بازیگر حضور داشته است.

به گفته جعفر دل دل، «کاکوتی» تاکنون اجرای عموم مناسب و چشمگیری نداشته و تنها پس از جشنواره ایثار، 10 شب به اجرای عموم رفت که بیشتر مخاطبانش هنرمندان نمایش یزد بودند؛ بنابراین بیشترین انگیزه من از تمرین این نمایش، اجرای عموم است. روزه کوتاه مدت گذشته،

کارگردان نمایش «کاکوتی» افزود: البته دعوتی از خارج کشور برای اجرای کاکوتی هم داریم که انگیزه من را برای تمرین نمایش «کاکوتی» افزایش داد و باعث شد دوباره سراغ این نوشته ی خوب کرامت یزدانی بروم.

وی ادامه داد: البته اجرای خارج از کشور، هنوز حرف و حدیث هایی مانند آماده شدن کار، تصویربرداری آن و فرستادن فیلم به خارج از کشور را دارد.

دل دل با بیان این که کار ترجمه بخش عربی متن را نیز خودش انجام داده، گفت: چنان چه سالن آماده شود، 20 روز دیگر نمایش آماده ی اجرا خواهد بود.

جعفر دل دل در پایان سخنانش با اشاره به سختی کارش به عنوان کارگردان و بازیگر، گفت: برای روی صحنه بردن این نمایش، فردوس یزدی به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان، هادی آقابزرگی به عنوان بازیگر، احسان نیک محضر به عنوان طراح نور، مرجان طیبی به عنوان طراح لباس، علی امیدی به عنوان طراح موسیقی و محسن احمدی به عنوان طراح پوستر و بروشور با من همکاری می کنند.

داستان کاکوتی به رویارویی و ارتباط یک سرباز ایرانی و یک سرباز زخمی عراقی می پردازد که سرباز ایرانی برای رفع تشنگی سرباز عراقی – که اسیر شده- گیاهی را به نام کاکوتی به سرباز عراقی می‌دهد و ...

«کاکوتی» برای نخستین بار در سال 85 و در نخستین دوره جشنواره ایثار، در تالار فرهنگ خانه نمایش یزد با کارگردانی مشترک مهدی مرعشی و کرامت یزدانی روی صحنه رفت.

دیگر اجراهای نمایش «کاکوتی» عبارتند از:

اجرا در تالار مولوی تهران با کارگردانی مشترک حامد مهریزی زاده و محمود دهقان هراتی در آذر و دی 89

اجرا در نوروز 93 در جشنواره بین المللی بابل عراق با کارگردانی حامد مهریزی زاده

گفتنی است، کاکوتی نام گیاهی است  با گل های بنفش رنگ و از تیره نعناییان که بسیار پرخاصیت و با کاربردهای گوناگون غذایی و دارویی است و بویی همانند بوی آویشن دارد.




نظرات کاربران