در حال بارگذاری ...
به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)

سوگ نمایش «یاس و آتش» در شهرستان‌های یزد اجرا می‌شود

اجرای سوگ نمایش مذهبی «یاس و آتش» که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در محلات گوناگون شهرستان بافق آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش تئاتر یزد؛ این نمایش مذهبی با تهیه کنندگی و کارگردانی امیرعلی رسولی فرد، از شامگاه آدینه 5 بهمن تا یک شنبه 7 بهمن 97 در محل بیت العباس شهرستان میبد اجرا شد.

به گفته رسولی فرد، کوهبنانِ کرمان، ابرکوه، بهاباد، عَقدا، کرج، اصفهان و شهرکرد دیگر شهرستان ها و مناطقی هستند که برای اجرای این نمایش، برنامه ریزی کرده اند.

وی با بیان این که سوگ نمایش «یاس و آتش» با 46 بازیگر و عوامل اجرا در 5 استان اجرا خواهد داشت، گفت: هدف از اجرای این نمایش، نشان دادن عشق و ولایت مداری حضرت زهرا(س) به حضرت علی(ع) ونیز مظلومیت این امام است.

این نمایش از ماجرای فدک آغاز می شود و سپس به آتش زدن در و شهادت حضرت فاطمه(س) می انجامد.

رسول صبوحی، عباسعلی شمس الدینی، محمد جمعه زاده، علی زعیمیان، حسین برزگری، ابوالفضل سرایانی، مسلم شبانی، فاطمه جمعه زاده، مژگان جمعه زاده، الهام کارگر، محدثه حاجی زاده، فاطمه کارگران، رقیه خواجه رحیمی، انیس مرشد زاده و انیس رسولی فرد، نقش پردازان این کار به شمار می آیند.

دیگر دست اندرکاران این اثر نمایشی، عبارتند از:

نویسنده، مجید نور محمدی از استان البرز

طراح نور، محمد کریمیان - طراح صحنه، محمد شبانی و رضا رسولی فرد

طراح لباس و گریم خواهران، حکیمه زینلی 

تدارکات، حمید فتوحی

گفتنی است، نمایش مذهبی «یاس و آتش» کاری از گروه فانوس شب به شمار می رود که با همکاری پایگاه مقاومت حمزه سید الشهدا آماده ی اجرا شده است.




نظرات کاربران