در حال بارگذاری ...

نشست های شورای انجمن هنرهای نمایشی یزد در سومین هفته اسفند 97

اعضای شورای انجمن هنرهای نمایشی یزد، درسومین هفته اسفند ماه ۹۷ در نشست هایی جداگانه با مدیر کانون پرورش فکری و رییس حوزه هنری استان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش تئاتر یزد؛ رییس و اعضای انجمن نمایش استان یزد، در این نشست ها پیرامون مسائل گوناگون تئاتر استان و گسترش همکاری در شاخه های گوناگون هنرهای نمایشی گفت وگو و رایزنی کردند.

رییس انجمن نمایش یزد، در دیدار با محمدصادق کوچک‌زاده، رییس حوزه هنری استان یزد به بیان اهمیت و تاثیر مثبت همگرایی و یکسان شدن فعالیت‌های تئاتر در استان پرداخت.

احمد ندافی در بخشی از صحبت هایش گفت: باید با هم‌اندیشی و همکاری دستگاه ها و ارگان هایی که متولی فعالیت های هنری و به ویژه نمایش هستند افزایش پیدا کند تا پویایی و رشد و شادابی هنر نمایش در استان را شاهد باشیم.

وی همچنین با بیان گزارشی از برنامه‌های انجمن نمایش استان، از تهیه تقویم فعالیت های نمایشی سال 98 خبر داد و گفت: در این برنامه همه هنرمندان تئاتر می‌توانند مشارکت داشته باشند تا با پشتیبانی انجمن بتوانند آثار خود را تولید و به جشنواره‌های گوناگون بفرستند.

نایب رئیس انجمن نمایش استان یزد، در پایان سخنانش، همکاری و هم‌افزایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر نهادهای فرهنگی هنری در راستای بالابردن سطح کیفی نمایش ها و درخشش هنرمندان تئاتر استان را ضروری دانست.

علی جاور نایب رییس انجمن نمایش نیز در بخشی از دیدار گفت: با هماهنگی و تعامل گسترده، می‌توان امکانات و تجهیزات موجود در دستگاه‌ها را در اختیار جوانان و هنرمنان فعال تئاتر قرار داد و زمینه رشد استعدادهای خلاق را فراهم کرد.

کوچک‌زاده، رییس حوزه هنری نیز با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر استان یزد گفت: باید در نگارش نمایش نامه و فیلم نامه نیز به این عوامل توجه جدی داشته باشیم و نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان بومی را تربیت و تقویت کنیم.

وی ارتباط مؤثر و مستمر با اصحاب رسانه را یکی از راه های بالابردن کیفیت  و کمیت آثار نمایشی در استان برشمرد و افزود: رسانه با شفافیت، فرهنگ‌ سازی و بازتاب نقاط قوت و ضعف تئاتر، می‌تواند گره ‌گشای بخشی از مشکلات این حوزه باشد.

 دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد

اعضای انجمن هنرهای نمایشی یزد در نشست خود با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد که در مجتمع فرهنگی هنری این اداره برگزار شد، به بیان راه کارهایی برای همکاری بیشتر با یکدریگر در زمینه رشد تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان پرداختند.

مدیر کل کانون پرورش استان یزد که خود یکی از هنرمندان تئاتر به شمار می رود، همکاری و کمک انجمن را در راستای تولید نمایش های کودک و نوجوان را خواستار شد.

سید حسین پیغمبری که سابقه عضویت و ریاست انجمن نمایش را نیز دارد، در بخشی از سخنانش، از برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی نمایش با اهداف کانونی و نیز راه اندازی آرشیو لباس، عروسک ها و کتابخانه تخصصی نمایش کودک، خبر داد.

گفتنی است، احمد ندافی، علی جاور، شهاب قانعی و زمان ارکمان از عضای انجمن نمایش یودند که در این نشست حضور داشتند و هر یک به بیان دیدگاه های خود پیرامون مسائل مطرح شده، پرداختند.




نظرات کاربران