در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «سازانگشتی» در سینما دانش آموز یزد

اجرای نمایش شاد و موزیکال «سازانگشتی» به کارگردانی شیلا شهرام تا پایان اردیبهشت ماه در سینما دانش آموز یزد ادامه خواهد داشت.

به گزارش تئاتر یزد؛ کارگردان این اثر نمایشی با اعلام این خبر گفت: اجرای نمایش "ساز انگشتی" به تهیه کنندگی مهدی فوائدی که هم زمان با ولادت حضرت قائم (عج) و نیمه ی شعبان با حضور جمعی از مدیران، معاونان، معلمین و جمعی از کارمندان آموزش و پرورش استان یزد به همراه فرزندانشان در سینما دانش آموز واقع در خیابان ایرانشهر یزد به روی صحنه رفت، تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) ادامه خواهد داشت.

شیلا شهرام در گفتگو با تئاتر یزد گفت: محسن عالم زاده نویسنده این اثر هنری است که محمدرضا اولیا، امیر پیرهادی، فاطمه پارسایی، وحید عارفعلی و محمود مهدوی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به خلاصه ای از داستان "ساز انگشتی" گفت: داستان این نمایش ازین قرار است که در یک فروشگاه ساز و آلات موسیقی تعدادی حشره در حال زندگی هستند که متوجه می شوند فردای آن روز قرار است پیانوی فروخته شده ی فروشگاه به مشتری تحویل داده شود. این در حالیست که یک کرم ابریشم که داخل یک پیله که در پیانو قرار گرفته است به خواب عمیقی رفته در حال پروانه شدن است. در نهایت حشرات با همکاری همدیگر و مقابله با مارمولکی که قصد آزار و اذیت آنها را دارد موفق به بیدار کردن پروانه قبل از بردن پیانو از فروشگاه می‌شوند.

شهرام در پایان هدف از این نمایش را آشنا سازی کودکان با مفهوم دوستی و کار گروهی عنوان کرد و اظهار داشت: در این نمایش سعی شده است مفهوم کار گروهی به بهترین نحو بر ضمیر ناخودآگاه کودک به همراه ترانه های شادی که اجرا میشود تاثیر بگذارد.

گفتنی است سایر عوامل این نمایش عبارتند از : دکور: رضا آقایی، نور: رضا رضایی، عروسک ساز: خسرو شاه محمدی، تصویرگر: عاطفه ایرانپور، دستیار کارگردان: ملیحه خوشنام، منشی صحنه: فرزان مالمیر، عکاس: محدثه اباذری، ترانه و آهنگ: مهدی داستانی، تنظیم آهنگ: حمید خالویی و طراحی حرکات موزون و پارکور: امیر پیرهادی .

 




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران