در حال بارگذاری ...

رییس صدا و سیما به دیدن پیشکسوت تئاتر یزد رفت

در شب های پایانی آذر ماه، پهلوانیان رییس صدا و سیما به همراه معاون صدا و مدیر تولید سیمای مرکز یزد به دیدن احمد علی مهدی نژاد از پیشکسوتان تئاتر یزد رفت.

به گزارش تئاتر یزد، شامگاه شنبه 28 آذر ماه، دکتر احمد پهلوانیان رییس صدا و سیمای مرکز یزد به همراه سیروس معاون صدا و سیدحسین پیغمبری، مدیرتولید سیمای این مرکز یزد، به دیدن حاج احمدعلی مهدی نژاد از بازنشستگان فرهنگی و پیشکسوتان تئاتر یزد رفت.

احمدعلی مهدی نژاد از نیمه دوم دهه 70 نزدیک به 10 سال، سرپرستی و ریاست خانه نمایش استان یزد را بعهده داشت.

خانه نمایش یک واحد صنفی و سازمان مردم نهادی بود که خانه تئاتر تهران بر اساس آن بنا نهاده شد.

در مدتی که خانه نمایش فعالیت داشت، تئاتر یزد روزگار خوبی را سپری کرد.

از ماه های پایانی سال 85، به دلیل نابه سامانی هایی که مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد در زمینه تئاتر بوجود آورد، حضور مهدی نژاد و شماری دیگر از هنرمندان تئاتر، در عرصه تئاتر کم رنگ شد، هرچند مهدی نژاد همچنان سنگ صبور و گوش شنوای درد دل های اهالی تئاتر بود!

مهدی نژاد، که همه تئاتری ها، او را حاجی صدا می زنند، در این چند سالی که دور از تئاتر بوده، سرگرم نوشتن یک رمان با لهجه یزدی شده است.

رمانی پیرامون چگونگی منش و رفتار و زندگی مردمان یزد که در آن سخت کوشی و نجابت و شرافت و درست زندگی کردن اهالی یزد روایت شده است.

از این رو شاید بتوان گفت این رمان بهتر و آبرومندانه تر از داستان ها و رمان هایی که در سال های اخیر درباره یزد چاپ و منتشر شده است.

در این دیدار و نشست ساده و خودمانی، مهدی نژاد بخش هایی از رمانش را برای میهمانان خواند که مورد پسند و توجه آنها قرار گرفت.




نظرات کاربران