در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر استانی یزد:

تلاش کردیم میزبان خوبی باشیم

هادی ورشویی از جشنواره تئاتر استانی می‌گوید

اجرای گروه های خارجی چه شد؟

نه تنها یزد بلکه هیچ یک از استان های دیگر هم برگزار کننده ی این جشنواره بودند، نمایشی از گروه های خارجی اجرا نشد.

گویا تعداد 13 اثر در بخش مسابقه جشنواره حضور داشتند که تنها یک اجرا در تهران خواهند داشت.

در خصوص نمایشگاه کتاب توضیح دهید؟

در نمایشگاه کتاب که به صورت جنبی در این جشنواره برگزار شده بود تعداد 40 عنوان در 3 سری با موضوعات تخصصی تئاتر توسط مرکز هنرهای نمایشی ارسال شده بود در معرض شرکت کنندگان قرار گرفت.

اسپانسرهای جشنواره را معرفی کنید؟

هدایای میهمانان جشنواره را  ترمه شمس رضائی متقبل شده بود ضمن اینکه دستگاه های استان مانند شهرداری یزد، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل تربیت بدنی ما را در جهت اجرای هرچه بهتر جشنواره یاری نموده و امکانات لازم را در اختیارمان گذاشتند.

با توجه به گذشت 2 روز از برگزاری جشنواره، واکنش میهمانان تئاتری چگونه بوده است؟

"این سوال را باید از خود شکت کنندگان بپرسید" با توجه به اینکه برخی از گروه ها نیز برای حضور شرایط خاصی داشتند ولی ما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا میزبانی لایق و در خور شانی برای گروه های شرکت کننده از سایر استانها باشیم.

به عنوان یک شرکت کننده، کاستی های جشنواره را در چه چیزهایی می بینید؟

کاستی ها را می توان در سه دسته اعتبارات، تجهیزات لازم و نداشتن فضای فیزیکی لازم برشمرد. برای برگزاری جشنواره ای با استانداردهای لازم بحث اعتبارات مهم است که در صورت وجود اعتبارات می توانستیم کارگاه های آموزشی، نشست ها و برنامه های جنبی هم داشته باشیم و حتی حضور چهره های تاثیرگذار کشوری نیز می توانست بار آموزشی برای هنرمندان استان در پی داشته باشد. جهت اجرای آثار به روز تئاتر ایران فضای فیزیکی لازم مانند سالن های کف یا پلاتو های استانداردی در استان یزد نداریم که امیدواریم با پیگیری مسئولین استان این مشکل نیز مرتفع شود. حتی تجهیزات و سخت افزارهای سالن های موجود مانند نورپردازی و امکانات دیگر نیز بسیار قدیمی بوده و برای برگزاری کارهای تئاتری مساعد نیست.




نظرات کاربران