در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر فجر استانی یزد به کار خود پایان داد

در این آیین معاونت حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و اتابک نادری مسئول امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی به همراه علی غیاثی ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و شماری از هنرمندان تئاتر استان حضور داشتند.

به گزارش تئاتر یزد، آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر استانی یزد ساعت 20:30 یک شنبه 27 دی ماه، در  تالار فرهنگ یزد برگزار شد و این جشنواره پس از 4 روز به کار خود پایان داد.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از آیین پایانی جشنواره با اشاره به رسالت هنر در عرصه بین المللی گفت: هنر زبان یک ملت و فرهنگ خاص نیست بلکه متعلق به همه بشریت بوده و در معرفی هویت یک ملت برای بشریت موثر است. ضمن آنکه هنر تئاتر نیز والایی و اصالت خود را در حمایت از مظلومان و بیان همه دردها و قصه بشریت دردمند بیان می کند.

حسین نوش آبادی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به مسائل امروز تئاتر گفت: امروزه تئاتر هم نیازمند امکانات و تجهیزات و سالن های مناسب و هم اعتبارات و بودجه است تا بتواند محتوای خوبی برای اجرای نمایش داشته باشد که امیدواریم با همت و تلاش و توجه مسئولین استانی و کشوری این مشکلات از پیش روی هنرمندان برداشته شود.

در بخش دیگری از برنامه پایانی، با اهدای لوح سپاس و نیز یک جلد کتاب «آقای بازیگر» از سوی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد، از زحمات علی غیاثی ندوشن تقدیر شد، هرچد مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد، بی درنگ کتاب را به محمود دهقان هراتی رییس انجمن نمایش یزد و دبیر جشنواره اهدا کرد.

متن لوح سپاس را اتابک نادری برای حاضرین خواند و علی غیاثی ندوشن که از اجرای این برنامه خبر نداشت، غافلگیر شد.

 بخش آیین پایانی جشنواره تئاتر فجر استانی یزد،  تجلیل و قدردانی از علی اصغر دشتی کارگردان یزدی نمایش «متاستاز» بود.

علی اصغر دشتی نزدیک به 20 سال پیش از یزد راهی تهران شد و در تهران به کار آموختن و آموزش و تجربه اندوزی درباره تئاتر پرداخته است و هم اکنون در تئاتر تهران بعنوان کارگردانی خوشنام و خوش فکر و تجربه گرا، شناخته شده است.

او از نخستین دانش آموختگان هنرستان سینمایی نمایشی یزد در سال 74 است که در آن زمان، نخستین هنرستان سینمایی نمایشی کشور بود.

در بخش تجلیل از علی اصغر دشتی، شش نفر از دوستان دوران هنرستان وی حضور داشتند و به بیان خاطاراتی از دوران دانش اموزی خود پرداختند.

این برنامه با حضور سید حسین پیغمبری و علیرضا خورشیدنام، از هنرمندان تئاتر یزد با شیوه‌ای متفاوت و خودمانی اجرا شد که در لحظات گوناگون برنامه بدون برنامه ریزی قبلی به سراغ یکی از هنرمندان تئاتر حاضر در سالن می رفتند و از آن ها می خواستند خاطره ای از دوران خود را بازگو کنند.

 

 




نظرات کاربران