در حال بارگذاری ...
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور:

امیدواریم تئاتر به جایگاه تاثیر گذار خود برسد

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور که روز یکشنبه 27 دی ماه، برای شرکت در آیین پایانی جشنواره تئاتر فجر استانی یزد راهی این شهر شده بود، در بخشی از سخنان خود در این آیین که در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: امیدواریم هنر تئاتر به جایگاه تاثیر گذار فرهنگی خودش برسد همان گونه که در بیشتر نقاط کشور به این اتفاق نزدیک شده ایم.

به گزارش تئاتر یزد،مهدی شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امیدواریم این رویداد و جشنواره فجر استانی که با حضور گروه های نمایش همراه خواهد بود مختص دوره کوتاه مدت نبوده تا سندی برای تورهای نمایشی باشد.

وی همچنین گفت: یکی از دغدغه ها و معضلات استان ها نبود مکانهای دائمی برای اجرای پی در پی آثار هنرمندان در تالارهای نمایشی است. در تهران که این دغدغه وجود ندارد مخاطب هر زمان که اراده کند می تواند به تماشای تئاتر برود که از نتایج آن فهیم تر شدن مخاطب، جذب درآمد برای گروه های نمایش از طریق گیشه های بلیط فروشی است. بنابراین هدف غایی ما از برگزاری این جشنواره ها باید رسیدن به اجرای مستمر تئاتر باشد.

شفیعی درباره 2 برابر شدن بودجهی تئاتر گفت: در بودجه ای که توسط ریاست جمهوری به مجلس ارائه شده با 2 برابر شدن بودجه تئاتر شاهد توجه ویژه به این حوزه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست محترم جمهوری هستیم تا بتوان بخشی از مشکلات جامعه تئاتر را با اعتبارات مناسب تر حل کرد.

این مسئول تئاتری کشور در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آنچه در بودجه فرهنگی استان‌ها اتفاق می افتد به جای توجه به روح فرهنگی جامعه و برگزاری یک رویداد فرهنگی، سرازیر شدن اعتبارات به فصول هزینه ای است که امیدواریم با توجه خاص به بحث هنر در بودجه های استانی بتوان برای هنرمندان و انجمن‌های هنری برنامه ریزی کرد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور در پایان سخنانش گفت: اتفاق فرخندهای که امسال افتاد تغییراتی در آیین نامه انجمن هنرهای نمایشی ایران بود که پیش از این انتخاب مدیرعامل انجمن استان‌ها به صورت انتصابی بود ولی بر اساس آیین نامه جدید، انتخاب مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان ها از طریق انتخابات با حضور هیات مدیره گروه‌های نمایشی ثبت شده استان‌ها انجام می شود.

.




نظرات کاربران