در حال بارگذاری ...
دبیرجشنواره تئاتر فجر استانی یزد:

بیش از 1600 بلیط رایگان در اختیار هنرمندان تئاتر گذاشتیم

دبیرجشنواره تئاتر فجر استانی یزد در بخشی از آیین پایانی جشنواره تئاتر فجر استانی یزد به بیان گزارشی درباره چگونگی شکل گیری این جشنواره پرداخت و گفت: در طول برگزاری جشنواره تعداد 1620 بلیط را به طور رایگان در اختیار هنرمندان و دوستداران هنر تئاتر در یزد قرار دادیم تا بتوانند به تماشای نمایش ها بنشینند.

"محمود دهقان هراتی" پس از سپاسگزاری از "مهدی شفیعی" مدیر مرکز هنرهای نمایشی، "علی غیاثی ندوشن" مدیر کل  فرهنگ وارشاد اسلامی یزد،گفت: در برگزاری این جشنواره افزون بر پشتیبانی این دو بزرگوار و کارمندان اداره کل و شهرستان فرهنگ و ارشاد یزد، بویژه آقایان "حوتی نژاد" و "هادی ورشویی"، هنرمندان تئاتر نیز برای برپایی جشنواره سنگ تمام گذاشتند.

 وی افزود: چندی پیش با پیشنهاد مرکز هنرهای نمایشی و نظر مساعد مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، توانستیم در مدت 4 روز – از 24 تا 27 دی ماه- میزبان ۷۵ هنرمند نمایشی باشیم.

این هنرمندان در قالب 6 گروه نمایشی از استان های  البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر و خراسان رضوی راهی یزد شده بودند که در یک فضای غیر رقابتی نمایش های خود را اجرا کردند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، همچنین به اثر نمایشی هنرمندان یزدی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا دو اثر نمایشی از هنرمندان استان یزد نیز در بخش جنبی جشنواره  در قالب "رادیو نمایش" و نمایشنامه خوانی" خوانش شوند.

وی در این باره افزود: رایو نمایش "مدار مروت" به کارگردانی "سعید شهریار" و نمایش نامه خوانی "جی" به کارگردانی "صادق نصیری" دو اثر تولیدی یزد بودند که مورد استقبال تماشاگران نیز قرار گرفتند.

دبیرجشنواره تئاتر فجر استانی یزد  در پایان سخنانش گفت: با وجود رضایت نسبی هنرمندان از برگزاری و آثار ارائه شده در جشنواره انتظار می رود تا مسئولین مربوطه نسبت به افزایش کمی و کیفی جشنواره از جمله افزودن بخش بین الملل، افزایش شمار آثار نمایش های بخش استانی و پشتیبانی های مالی، هنرمندان استان ها را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

 




نظرات کاربران