در حال بارگذاری ...

نمایش «قرعه برای مرگ» برای هنرمندان اجرا شد

نمایش «قرعه برای مرگ» کاری از گروه تئاتر پویا و با کارگردانی محمد تقی احتیاط در یزد به روی صحنه است

پنج شنبه 15 بهمن و در چهارمین شب از اجرای نمایش «قرعه برای مرگ» هنرمندان نمایش و سایر رشته ها به تماشای این نمایش با کارگردانی محمد تقی احتیاط نشستند و پس از آن نیز نشست نقد و بررسی نمایش برگزار شد.

نمایش «قرعه برای مرگ» تازه ترین کار گروه تئاتر پویا و محمد تقی احتیاط بشمار می رود که از شنبه 10 بهمن در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به روی صحنه رفته است.

نمایش نامه «قرعه برای مرگ» بر اساس داستانی از واهه کارنیک خاچادوریان معروف با واهه کاچا روزنامه نگار و نویسنده ی فرانسوی ارمنی تبار نوشته شده است.

این داستان سال ها پیش توسط محمد علی جعفری برای صحنه تنظیم شده بود که در تابستان 94 محمدتقی احتیاط آن را دوباره بازنویسی کرد و پس از نزدیک به 5 ماه روخوانی و دورخوانی و تمرین، آن را به روی صحنه برد.

در این نمایش محمدرضا ابوالحسنی، امیررضا وزیری، محمدرضا صارمی، هادی آخوندزاده، هادی نادری پور، امیرجلالی، نسیم کاظمی و مریم قطب الدینی که بازیگران سه نسل از تئاتر یزد بشمار می روند، به ایفای نقش پرداخته اند.

احمدعلی مهدی نژاد بعنوان دستیار کارگردان، حیدرنیک آیین بعنوان طراح صحنه و دکور و بروشور و پوستر، امیرصاحب جلال بعنوان طراح صدا، نور و افکت، اشرف السادات موسوی بعنوان منشی صحنه، رضوان مختاری بعنوان مدیرصحنه و فریبا محمدی بعنوان طراح لباس، در به روی صحنه بردن این نمایش به محمدتقی احتیاط کمک کرده اند.

در اجرای پنج شنبه 15 بهمن، هنرمندان تئاتر شهرستان های تفت، میبد، شماری از پیشکسوتان و مسئولینی از استانداری حضور داشتند.

 

 




نظرات کاربران