در حال بارگذاری ...

خبرهای کوتاه از فعالیت گروه های نمایشی در یزد

همچون همیشه با نزدیک شدن به روزهای جشنواره، شور و حال گروه های نمایشی بیشتر شده، بویژه این که یکی از شرایط راه یابی به جشنواره، افزون بر مجوز گروه بازبینی، این است که آن نمایش اجرای عموم خود را پشت سرگذاشته باشد. در ادامه گزارشی از فعالیت گروه های نمایشی یزد را بخوانید.

نمایش کودکانه ی "میهمان ما" کاری از گروه "تاتی زارچ" که نخستین تجربه ی جدی "سیدعباس حسینی زارچی" بشمار می رود، پس از بازبینی روز چهارشنبه 13 اَمرداد و نکاتی که گروه بازبینی بعنوان اصلاحیه به گروه یادآور شده، خود را آماده ی اجرا می کنند.

نمایش "عبور از غبار" کاری از گروه شید و سعید شهریار نیز از هفته آینده – 22 اَمرداد- در هتل سنتی ادیب الممالک اجرا خواهد شد. متن این نمایش را " محمدرضا امیرخانی" نوشته وبا نام "آغاز یک تجربه" تمرینات خود را سپری کرده است.

هادی آخوندزاده روزهای تمرین نمایش "ماضی استمراری" را بر اساس نمایش نامه ای از خودش در تالار هنر و زیرنظر گروه "پوریای ولی پشت سر می گذارد.

"پرواز نگار" نام نمایشی است که متن آن را وحید آبرود نوشته، و پاشا بدرود در پلاتوی حوزه هنری آن را تمرین می کند.

بدرود امیدوار است این نمایش را برای اجرای عموم و سپس جشنواره تئاتر آماده کند.

البته بدرود نمایش "هولوگرام تنهایی" را نیز برای بازبینی ویژه ی جشنواره آماده می کند، چون این نمایش در سال 94 اجرای عموم خود را پشت سرگذاشته است.

احمد ندافی نیز بعنوان مشاور، به "مجتبی لاله زاری" کمک می کند تا نمایش "کریم شیره ای" که مجوز اجرای عموم را از گروه بازبینی دریافت کرده، برای اجرای عموم و شاید شرکت در جشنواره آماده کند.

نمایش نامه ی "قصه ظهر جمعه" نوشته سید محمد مساوات نیز بعنوان دومین تجربه ی کارگردانی حسام افروز، و کاری از گروه "کریاس" در پلاتوی حوزه هنری روزهای تمرین خود را سپری می کند.

 




نظرات کاربران