در حال بارگذاری ...

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد، از تالار هنر یزد بازدید کرد

صبح روز پنج شنبه یکم مهرماه ۹۵ طالبی معاون سیاسی امنیتی و جوادیان زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد، از مجموعه تالار هنر، دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد و نیز روند آماده سازی سالن بلک باکس بازدید کردند.

در این بازدید که بنا به دعوت انجمن نمایش و هماهنگی انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صورت گرفت، ورشویی رییس فرهنگ و ارشاد شهرستان یزد، دهقان هراتی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان و نیز اعضای این انجمن نیز حضور داشتند.

محمود دهقان هراتی ضمن گزارشی از چگونگی راه یابی 5 گروه نمایشی به بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد، به اهمیت، کاربرد و کارایی گوناگون سالن "بلک باکس" در راستای اجرای تئاترهای گوناگون، برپایی نمایش گاه های کتاب، تصویر برداری و ضبط  کارهای استودیویی اشاره کرد و گفت: داشتن چنین سالنی یکی از خواسته ها و نیازهای همیشگی هنرمندان تئاتر بوده و هست.

دکتر طالبی نیز در پایان این نشست، در راستای پشتیبانی مالی از جشنواره تئاتر و نیز کمک به ساخت و تجهیز سالن بلک باکس قول مساعد داد.

گفتنی است بازسازی پلاتوی تالار هنر برای تبدیل شدن به یک سالن بلک باکس، در نشست روز 13 شهریور شورای انجمن نمایش با علی غیاثی ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، به وی پیشنهاد شد.

اجرایی شدن این پیشنهاد، پس از موافقت مدیرکل و نیز همراهی و پشتیبانی حوتی نژاد معاون فرهنگی هنری، زارع رییس امور هنری و شکاری کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد، بعهده امیرصاحب جلال گذاشته شد که بازسازی پلاتوی تالار هنر، تا به امروز با همراهی و دل گرمی همه هنرمندان تئاتر پیشرفت خوبی داشته است.

یادآور می شود که "تالار فرهنگ" مجموعه فرهنگ و ارشاد نیز، به پیشنهاد انجمن نمایش کنونی و نظر مساعد و همراهی علی غیاثی ندوشن-میدرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد-  در ختیار هنرمندان نمایش قرار گرفت تا این سالن نیز پس از چند سال دوری از تئاتر، با اجرای نمایش هایی مانند: پنج دری/ مرگ و دختر جوان/ قرعه برای مرگ،  رنگ و بوی تئاتری به خود بگیرد.




نظرات کاربران