در حال بارگذاری ...
رییس انجمن نمایش استان یزد:

رویکرد گروه بازبینی جشنواره برای گزینش آثار، کیفی و فنی بود

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، در نشست رسانه ای بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان گفت: از گروه محترم بازبینی خواستیم تا در گزینش نمایش ها، نگاه و رویکرد کیفی و فنی داشته باشند.

محمود دهقان هراتی افزود: در راستای همین سیاست انجمن نمایش، امسال به نمایش هایی که خواهان شرکت در جشنواره بودند، نگاه سخت گیرانه تری داشتیم و کیفیت کارها برای ما اهمیت بیشتری داشت؛ از این رو شمار کارها کم است چون باور داریم کیفیت را نباید فدای کمیت کرد، در غیر این صورت می توانستیم جشنواره ی امسال را با 8 و یا 10 نمایش هم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برای این که این نگرش به نتیجه ی دلخواه برسد خواهان نگاه جدی تر منتقدین کارهای نمایشی و نیز شورای محترم صدور پروانه نمایش هستیم.

دهقان هراتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همان آغاز کار این انجمن، هدف ما افزون بر رشد کیفی نمایش ها، در اندیشه ی رشد و بالا بردن تعداد اجراهای عموم هم بودیم، از این رو به گروه های نمایشی اعلام کردیم که یکی از راه های و شروط شرکت در جشنواره، اجرای عموم پیش از جشنواره هست.

رییس انجمن نمایش یزد با بیان این که در یک سال گذشته بالاترین نرخ اجراهای عموم در 20 سال گذشته را داشتیم افزود: خوشبختانه این روند به آشتی مردم با تئاتر انجامید و بیشترین آمار فروش بلیط برای گروه های نمایشی رقم خورد به گونه ای که تعدادی از گروه ها توانستد برای خود درآمدزایی کنند.

 

وی هم چنین به برنامه آموزشی "فصل تئاتر" در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: با همراهی و پشتیبانی جناب آقای غیاثی مدیرکل فرهنگ و ارشاد و همکارانشان در مجموعه فرهنگ و ارشاد، این برنامه آموزشی به خوبی اجرا شده و امیدواریم در آینده نتایج آن را در بالا رفتن سطح کیفی نمایش های تولید شده در شهرستان ها ببینیم.

محمود دهقان هراتی افزود: در همین راستا و برای توجه بیشتر به تئاتر شهرستان ها در نظر داریم تا با همکاری و همراهی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد در آینده ای نزدیک "هفته تئاتر شهرستان ها" را در مرکز استان یا یکی از شهرستان ها برگزار کنیم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در پایان سخنانش به ساخت سالن "بلک باکس" در مجموعه تالار هنر یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پشتیبانی همه جانبه ی آقای غیاثی و معاونین محترم ایشان، ساخت و ساز این سالن که یکی از نیازها و خواسته های اساسی هنرمندان نمایش بود، رو به پایان است و به امید خدا بیشتر نمایش های جشنواره بیست و پنجم در این سالن اجرا خواهد شد.

 

عکس از: بهارک روشن بخش- ایسنا یزد

 




نظرات کاربران