در حال بارگذاری ...
کارگردان یزدی:

برگزار نشدن جشنواره را دوست ندارم

محسن حائری زاده بعنوان تهیه کننده و یکی از دو کارگردان نمایش "خنکای ختم خاطره" در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد حضور دارد. در هیاهوی پس از اجرای یکی از نمایش ها برگزاری جشنواره با او به گفت و گو نشستیم، این پرسش و پاسخ را در پی بخوانید

- نمایش شما نسبت به اجرای عموم چه تغییراتی داشته است؟

یک سری از دیالوگ ها که در اجرای عموم بنا به دلایلی حذف/ سانسور شده بود را در اجرای جشنواره اضافه کردیم تا در اجرای جشنواره حرف های اصلی خود متن رو بزنیم تا بیشتر شرمنده ی نویسنده کار نشویم؛ بر اساس همین تغییراتی که در متن داده شد، میزانسن ها نیز تغییر کرد.

2- از نگاه یک تماشاچی، نقطه ضعف و قوت نمایش خودتان را بگویید!

من نمی توانم نقاط ضعف و قوت نمایش را بگویم ولی از نظر خودم صحنه ی کرد و ترک نمایش را خیلی دوست دارم چون یکی از مشکلات جامعه رو عنوان می کرد و از دل جامعه بیرون کشیده شده بود.

 

3- ازمسئولان فرهنگی هنری استان، چه درخواستی دارید؟

مسئولین اگر بتوانند با تئاتر رابطه خوبی برقرار کنند و با همت خود یک باکس هنری/فرهنگی ایجاد کنند برای جذب مخاطب مشکلی نداشته باشیم.

4- ارزیابی شما از عملکرد یک سال  گذشته ی انجمن نمایش یزد، چیست؟

خیلی خوب بوده، برای نمونه برگزاری "هفته تئاتر" باعث شده بحث آموزش جدی گرفته شود. خود من هم که عضو نمایش بسیج هنرمندان استان هستم دغدغه ام آموزش هست. خوشبختانه از زمانی که آقای دهقان هراتی که آمدند عزمشان را برای گسترش آموزش تئاتر جزم کردند، بویژه جشنواره ی امسال که کارها با رویکرد کیفی و فنی برگزار شده است. همه ی این اتفاق ها را مثبت ارزیابی می کنم.

5- درباره یکی از این موضوعات زیر به دلخواه، خیلی کوتاه نظر خود را بگویید:

پلاتو/برگزاری جشنواره/اجرای عموم پیش از جشنواره.

 

همه هنرمندان در هر رشته ای بویژه تئاتری ها دوست دارند کارشان مورد داوری قرار بگیرد، بنابراین "برگزار نشدن جشنواره" را دوست ندارم، اما شکل برگزاری جشنواره تغییر کند. ساخته شدن پلاتو اتفاق خوب این جشنواره هست ولی باید بودجه ی جداگانه ای برای تجهیز آن در نظر گرفته شود.

در مورد اجرای عموم پیش از جشنواره هم باید بگویم که این از نقاط قوت جشنواره هست که البته در فراخوان جشنواره آمده بود. باید به انجمن نمایش که پای حرف و سیاست خود در این زمینه ایستاد، دست مریزاد گفت.

 




نظرات کاربران