در حال بارگذاری ...

برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تئاتر یزد شناخته شدند

در آیین پایانی بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد که با حضور دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عظیمی زاده شهردار یزد، محمدی و دهقان معاونین فرهنگی و هنری استاندار، سیاوش تهمورث به‌عنوان هنرمند میهمان و نیز پیشکسوتان و هنرمندان و هنردوستان یزدی در سالن بلک باکس تازه ساز مجموعه تالار هنر یزد برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره شناخته شدند.

بنا به رای گروه داوران جشنواره که توسط "آرش دادگر" خوانده شد، نمایش "جی/ G" نوشته کیوان میرمحمدی و با کارگردانی "صادق نصیری" بعنوان کار برگزیده ی این دوره از جشنواره به مرکز هنرهای نمایشی معرفی شد.

سایر برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد که از ششم تا هشتم مهرماه 95 در سالن شرف الدین علی، سالن تالارهنر و سالن بلک باکس تالار هنر برگزار شد، به شرح زیر است:

رتبه نخست کارگردانی این دوره را با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به "صادق نصیری" برای کارگردانی نمایش "جی/G" داده شد.

نمایش های "دگا" به کارگردانی امین محمدی نیا و "خاموشی دریا" به کارگردانی "هادی دهقان" با دریافت اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه های دوم و سوم کارگردانی را به خود اختصاص دادند.

سید هادی آقابزرگی، رتبه نخست بازیگری جشنواره برای بازی در نمایش "جی" را با دریافت لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از آن خود کرد..

"صاحب حائری زاده" برای بازی در نمایش "خنکای ختم خاطره" و "حسین خانی" برای بازی در  نمایش "دگا" رتبه دوم بازیگری را بصورت مشترک با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند و  رتبه سوم این بخش به "حمیدرضا شهامتی" و "نادر نظافت" برای بازی در نمایش "خنکای ختم خاطره" داده شد.

داوران جشنواره، سهیلا ستوده نیا را برای بازی در نمایش "خنکای ختم خاطره" بعنوان با اهدای اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بعنوان بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره معرفی کردند.

مقام دوم بازیگری زن جشنواره نیز با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی برای بازی در نمایش "جی" به "مریم نیک آیین"  و رتبه سوم  سوم بازیگری بصورت مشترک با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به "آزاده ابراهیمی" برای بازی در  نمایش "خنکای ختم خاطره" و "ستاره توانگر" برای بازی در  نمایش "خاموشی دریا" تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش نمایشنامه نویسی تنها متون نویسندگان بومی جشنواره را مورد داوری قرار داد که در این بخش رتبه اول از سوی هیات داوران با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نویسنده نمایش "جی" یعنی "کیوان میرمحمدی" تعلق گرفت و "امین محمدی نیا" نویسنده "دگا" با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی عنوان دوم را دریافت کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به طرح بروشور و پوستر نمایش "جی" تعلق گرفت و برگزیده این بخش نیز "محسن احمدی" به خاطر طرح پوستر و بروشور نمایش"خنگای ختم خاطره" با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، معرفی شد.  

"احسان نیک محضر" نیز بنا به نظر داوران جایزه طراحی نور، برای طرحی نور  نمایش "خنکای ختم خاطره" را دریافت کرد.

داوران جشنواره موسیقی هیچ یک از نمایش ها شایسته ی دریافت جایزه ندانست، ولی در بخش طراحی لباس، با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از "مرجان السادات طیبی" طراح لباس نمایش "خاموشی دریا" تقدیر کرد و به "احسان زرین آبادی" طراح لباس نمایش "جی" نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی داد.

در طراحی صحنه نیز عنوان برگزیده با اهدای لوح افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به "صادق نصیری" طراح صحنه نمایش "جی" تعلق گرفت و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از "امین محمدی نیا" طراح صحنه نمایش "دگا" تقدیر شد.

گفتنی است آرش دادگر، کورش نریمانی و حسین صفی بعنوان داور و سیاوش قائدی بعنوان منتقد، در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان یزد حضور داشتند.




نظرات کاربران