در حال بارگذاری ...

نخستین نشست شورای مشورتی تئاتر یزد برگزار شد

نخستین نشست شورای مشورتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در زمینه تئاتر، روز یک شنبه ۲۷ فروردین ۹۶ در تالارهنر یزد، برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد، 12 نفر از هنرمندان پیشکسوت، تحصیل کرده و با تجربه تئاتر با دریافت ابلاغی از سوی علی غیاثی ندوشن-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد- در تاریخ 5 دی ماه  59 به عنوان اعضای شورای مشورتی معرفی شدند.

پیش از این مدیرکل فرهنگ و ارشاد در گفت و گو با سایت انجمن و نیز در آیین پایانی جشنواره بیست و پنجم تئاتر استان یزد از تشکیل این شورا خبر داده بود.

اعضای این شورا در روز 9 اسفند 95 و در نشست مشترکی که با حضور اعضای جدید انجمن هنرهای نمایشی استان، در اتاق کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار شد، به طور رسمی معرفی شدند و علی غیاثی ندوشن تعیین سیاست ها و راهبردهای کلان تئاتر استان را از وظایف کلی و اصلی این شورا برشمرد.

نخستین نشست رسمی شورای مشورتی صبح یک شنبه 27 فروردین 96 با حضور احمد زارع مسئول امور هنری و علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد در تالارهنر یزد، برگزار شد.

دراین نشست اعضای شورا در موارد زیر به توافق رسیدند:

- تهیه و تدوین یک برنامه دراز مدت(5ساله) در سه زمینه­ی تولید تئاتر، آموزش تئاتر و نیزپرورش مخاطب تئاتر و بالا بردن سطح سلیقه­ی مخاطب

- نظم و ترتیب دادن به سیستم و فضای کنونی تئاتر

- شناسایی چالش ها و مشکل ها با نگاهی به عمل کرد گذشته هنرمندان و انجمن های نمایش پیشین

احمدعلی مهدی نژاد، محمدتقی احتیاط، محمدرضا امیرخانی، محمدرضا ابوالحسنی، حیدرنیک آیین و امیررضا وزیری به عنوان هنرمندان پیشکسوت، محمود دهقان هراتی -رییس پیشین انجمن نمایش- محمد محمدسیفی، سعید شهریار و صادق نصیری به عنوان افراد با تجربه و تحصیل کرده­ی تئاتر، به همراه امیرصاحب جلال و علیرضا خورشیدنام به عنوان رییس و نایب رییس جدید انجمن نمایش، اعضای شورای مشورتی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به شمار می روند.

گفتنی است در این نشست محمدرضا ابوالحسنی، حیدر نیک آیین، صادق نصیری و محمد محمدسیفی حضور نداشتند که در این بین، حیدرنیک آیین با فرستادن یادداشتی کوتاه برای یکی از اعضا، به نوعی از عضویت در این شورا کناره گیری کرد.

 




نظرات کاربران