در حال بارگذاری ...

داوران جشنواره تئاتر استان یزد چه کسانی هستند

دکتر عطالله کوپال و هادی مرزبان از تهران به همراه محمود دهقان هراتی از یزد، داوری نمایش های جشنواره بیست و ششم یزد را برعهده دارند، برای آشنایی بیشتر با آن ها ادامه خبر را بخوانید.

به گزارش تئاتر یزد؛ دکتر عطاالله کوپال یکی از پژوهش گران، نویسندگان و مدرسین تئاتر کشور است که تاکنون نزدیک به 30 مقاله در زمینه های گوناگون تئاتر در مجلات گوناگون نمایشی کشور به چاپ رسانده است.

وی موسس و مدیرکارگاه نوآوران ادبیات کشور نیز به شمار می رود.

دکتر کوپال پس از تاسیس «کارگاه نوآوران ادبیات کشور» مدیریت آن را نیز برعهده گرفته و کتاب های «سرچشمه پیدایش کمدی» و «فرهنگ جنگ افزار در شاه نامه فردوسی» از نوشته های این نویسنده و پژوهشگر کشور به شمار می رود.

هادی مرزبان، یکی از کارگردان تئاتر، و بازیگران سینما و تلویزیون است که دانش آموخته رشته‎ی بازیگری و کارگردانی از دانشکده‎ی "هنرهای زیبای تهران" در سال ۱۳۵۲ است.

وی که گواهی نامه کارشناسی ارشد طراحی و کارگردانی تئاتر از دانشگاه "برونل انگلستان" در سال ۱۳۵۷ دریافت کرده است فعالیت تئاتری خود را از سال ۱۳۴۵ و بازی در در سینما را نیز از سال ۱۳۶۵ با فیلم «جنگل‌بان» اثر منوچهر حقانی‌پرست آغاز کرد.

هادی مرزبان دربیشترتجربه های کارگردانی خود سراغ نمایش نامه های شادروان اکبر رادی رفته است.

نکته جالب در باره این هنرمند کشور این است که وی درسال 71 همراه با رضا کیانیان به عنوان داور جشنواره تئاتر منطقه ای به یزد سفر کرده بود.

محمود دهقان هراتی، رییس دوره  پیش انجمن هنرهای نمایش استان یزد، دبیر رسمی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد است که از سال 81 تا 92 نیز دردانشگاه آزاد اسلامی یزد به تدریس پرداخته است.

وی گواهی نامه کارشناسی نمایش را از دانشگاه علم و فرهنگ تهران در سال 77 و گواهی نامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر خود را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران در سال 82 دریافت کرده است.

دهقان هراتی دارای دکترای هنرهای نمایشی خود را نیز سال گذشته از دانشگاه ملی مالزی  UM(کالچرال سنتر)  است.

نمونه ای از بازی ها وکارگردانی های محمود دهقان هراتی عبارتنداز:

- بازی در نمایش " بی خانمان" نوشته "فرهاد ناظرزاده" و با کارگردانی "نیما نظری ساروی" – سال 76 تالار مولوی تهران

- کارگردانی مشترک نمایش "کاکوتی" نوشته کرامت یزدانی و حضور در جشنواره تئاتر فجر سال 87

-  بازی در نمایش انگلیسی زبان "من و گربه پری" نوشته و کارگردانی "سیمینامیریان"-سال 93 -  دانشگاه ملی مالزی

- اجرای پرفورمنس "گذر سیاوش از آتش" در جشنواره بین المللی شعر یونسکو شهر تایپینگ – سال 93 – مالزی

گفتنی است، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان یزد، از شنبه 25 شهریور96 با اجرای نمایش «ماضی استمراری» در تالار هنر آغاز می شود.




نظرات کاربران