در پیام رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد مطرح شد: / جشنواره مونولوگ تین_یزد (تئاتر یک نفره) فرصتی برای کشف استعدادهای نو و جوان است
نقد نمایش "دختران آلبا" معنای مفهوم تراژیک زندگی در تئاتر ایران تئاتر،یزد_سید محمد رضا گلزاری؛ امروزه برای تحلیل یک نمایشنامه شیوه های گوناگونی وجود دارد. تحلیل از دیدگاه کارگردان، دراماتورژ، نویسنده، منتقد، بازیگران، ...
نقد نمایش بطری انتقاد از رفتارهای متظاهرانه همراه با ریا و تزویر تئاتر یزد_سید محمدرضا گلزاری؛ نمایش بطری روایتگر زندگی چند دانشجو است که در یک خانه مشترک زندگی می کنند و گاه تنها سرگرمی آنها بطری بازی است!... با قضیه گم شدن دوربین ...
نقد نمایش: جنگ و صلح (روبینسون و کروزو) بیایید به جای جنگیدن یک بار هم به صلح و آرامش فکر کنیم! تئاتر یزد_محمد محمدسیفی؛ بی شک رمان «روبینسون کرزو« نوشته «دانیال دفو» نویسنده معروف انگلیسی را خیلی ها خوانده اند و با داستان زندگی روبینسون که پس از غرق شدن کشتی، ...
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی یزد؛ نقد نمایش "میوه ممنوعه" نمایش "میوه ممنوعه" می خواهد روایت گر زندگی زنی باشد از طبقه فرودست جامعه! زنی عامی و بیسواد که اگر تا دیروز با دستفروشی روزگار می گذراند؛ ناگهان در مواجه شدن با وضعیت ...
یادداشت یک کارشناس تئاتر از تحلیل متن تا اجرای نمایش «چشماندازی از پل» سه راز در سه مفهوم" سیدمحمدرضا گلزاری کارشناس تئاتر دراستان یزد یادداشتی درباره نمایش چشم اندازی از پل اثر آرتور میلر به کارگردانی محمدتقی احتیاط نوشته است که در ادامه می خوانید.
منتقد یزدی؛ نگاهی از روبرو به « چشم اندازی از پل » کرامت یزدانی نویسنده یزدی نمایش "چشم اندازی از پل" به کارگردانی محمدتقی احتیاط را مورد نقد قرار داد.
یادداشت منتقد یزدی درباره نمایش چشم اندازی از پل محمد رضا امیرخانی، منقتد یزدی در یادداشتی نمایش "چشم اندازی از پل" را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
منتقد یزدی: نیل سایمون در نمایش نامه «چو» پلشتی ها را بی پیرایه نشان می دهد محمد رضا امیرخانی، منقتد یزدی در بخشی از یادداشتی که برای نمایش «چو» نوشته، آورده است: نیل سایمون چه زیبا در «چو» همه پلشتی ها را بی پیرایه از هر پندار بخردانه به ...
منتقد یزدی: «سندروم پای بی قرار» متکی بر توانایی بازیگران و امکانات فنی تصویری است محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «سندروم پای بی قرار» به کارگردانی عبدالله برجسته نوشته، این نمایش را متکی بر توانایی بازیگران و بهره گیری از ...
منتقد یزدی: برتری شکل بر مضمون، از ویژگی های نمایش «تحت تاثیر» است محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «تحت تاثیر» به کارگردانی رسول کاهانی نوشته، برتری شکل بر مضمون، را از ویژگی های این نمایش برشمرده» است.
منتقد یزدی: «عقیم» نمایشی است با تمپوی مناسب و بازی های روان محمدرضا امیرخانی، منتقد یزدی در نقدی که برای نمایش «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی نوشته، این نمایش را دارای تمپوی مناسب و بازی های روان دانسته است.
محمد محمدسیفی منتقد یزدی: نمایش «خواب در تالار آینه» از گویش یزدی، به دور از لودگی بهره برده است نمایش «خواب در تالار آینه» که اقتباسی آزاد از نمایش نامه "شاه لیر" شکسپیر به شمار می رفت، با کارگردانی سعید شهریار از سه شنبه ۱۰ مهرماه تا دوشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۷ در سالن ...
محمدسیفی، منتقد یزدی: ابوالحسنی، در اجرای نمایش «خرس» مخاطب را با اجرایی متفاوت از آثار چخوف روبرو میکند محمدرضا ابوالحسنی، نمایش «خرس» نوشته آنتوان چخوف را از ۱۶ مرداد ۹۷ در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد، روی صحنه برده است. محمد محمدسیفی -منتقد یزدی- نقدی بر اجرای این ...
منتقد یزدی: در نمایش «خرس» دلبری و دلدادگی بر فضا حاکم می شود محمدرضا امیرخانی برای نمایش «خرس» که با کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی، در تالار هنر یزد روی صحنه است، نقد کوتاهی نوشته و بر این باور است که نیروی عشق باعث می شود تا در ...
منتقد تئاتر یزد: نمایش «آدم ها گوشت گرگ نمی خورند» از لحاظ ساختاری به یک نمایش تمثیلی نزدیک شده است محد محمد سیفی داستان نویس، نمایش نامه نویس و منتقد تئاتر یزد، دانش اموخته فرهگ سرای نیاوران است که عضویت در شورای انجمن نمایش، عضویت در شورای صدور پروانه نمایش، ...
نقد نمایش «زیرحوضی» به قلم رضا امیرخانی سیاه خسته، در پی کار و دلبر نمایش طنز «زیرحوضی» با کارگردانی امین محمدی نیاو بازی سعید خبیری و مجید عظیمی نیا، از یکم تا دهم فروردین ۹۶ در محل گنجینه هنر یزد اجرا شد. محمدرضا امیرخانی نقدی کوتاه ...
نقد نمایش «سکوتِ شلوغ»؛ دغدغه های ذهنی فردی در جهان معاصر نمایش «سکوت شلوغ» با نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییاز ۲۲ تا ۲۷ اسفد ۹۵ در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد روی صحنه بو. نقد محمدرضا امیرخانی درباره این نمایش را در ...
یادداشتی برای نمایش «سعدآباد» سعدآباد، دنیای آدم بدهایی که قهرمان شده اند یادداشتی برای نمایش«سعدآباد» که با نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار از ۱۲ بهمن ۹۵ در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد آغاز شده و قرار است که تا ۱۰ اسفند نیز ادامه ...
نقد نمایش «سعدآباد» نمایش «سعدآباد» نوشته و کار سعید شهریار، از ۱۲ بهمن ۹۵ در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، روی صحنه رفته است.
نقدی بر نمایش «دانلود» محمدرضا امیرخانی برای نمایش"دانلود" که با کارگردانی "حمید محسناوی پور " در تالار شرف الدین علی یزد، روی صحنه است، نقدی نوشته که در پی می خوانید.
نقد نمایش «قصه ظهر جمعه» درام در این نمایش فدای وفاداری به طبیعت شده است سعید شهریار؛ درام "قصه ظهر جمعه" به کارگردانی حسام افروز این روزها در پلاتوی حوزه هنری در حال اجراست.
نقدی بر نمایش "اتوبوس در دست تعمیر است" نمایش "اتوبوس در دست تعمیر است" نمایشی از جامعه نابینایان یزد و به کارگردانی "جعفر دل دل زاده" است که چهارشب از اجرای عمومی خود را در تالار هنر یزد پشت سرگذاشته است. ...
نقدی بر نمایش «عبور از غبار» غبار زدایی از میراث کهن محمد محمدسیفی: نمایش «عبور از غبار» نگاهی دوباره به برخی از نمایش های اجرا شده در دهه ی پنجاه، به سبک و سیاق استاد محمد و اکبر رادی است.
نقدی دیگر بر نمایش «جی/G» از تحلیل متن تا اجرا در آغاز کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود سید محمد رضا گلزاری؛ امروزه برای تحلیل یک اثر هنری(نمایشنامه) شیوه های گوناگونی ...