در حال بارگذاری ...

رییس جدید انجمن نمایش ابرکوه معرفی شد

صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۹۷ و با برگزاری نشستی در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد ابرکوه، محمدرضا اکبری به عنوان رییس جدید انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان، معرفی، و از زحمات اسماعیل اخلاقی رییس پیشین انجمن قدردانی شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ صبح جمعه 22 تیرماه 97، فعالین و پیشکسوتان تئاتر ابرکوه در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان گرد هم آمدند و گزینه های خود برای ریاست انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه را به رییس اداره فرهنگ و ارشاد پیشنهاد دادند، که در پایان محمدرضا اکبری که نسبت به 3 گزینه ی دیگر، از امتیاز بیشتر برخوردار شد و با نظر رییس اداره فرهنگ وارشاد، به عنوان رییس جدید انجمن، معرفی و منصوب شد.

محمدرضا ابوالحسنی از پیشکسوتان نمایش یزد، به عنوان نماینده انجمن نمایش استان و مسلم زارع -مسئول امور شهرستان های انجمن هنرهای نمایشی استان نیز حضور داشتند.

  

در آغاز نشست، حمیدرضا بصیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه  ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و با سفارش بر همدلی و همکاری هنرمندان با یکدیگر، خواستار آن شد که جایگاه هنرمندان شهرستان همچون گذشته حفظ و در سطح استان پر رنگ تر شود.

بصیری درپایان سخنانش از فعالیت چند ساله اسماعیل اخلاقی به عنوان رییس انجمن نمایش این شهرستان قدردانی کرد.

 

در ادامه محمدرضا ابوالحسنی نیز به عنوان نماینده انجمن هنرهای نمایشی استان، پیرامون شیوه انتخابات شورای انجمن هنرهای نمایشی درشهرستان ها را توضیح داد و گفت: از آنجایی که در شهرستان ابرکوه تنها دو گروه پروانه دار به ثبت رسیده و برای برگزاری انتخابات، به 5 گروه پروانه دار نیاز هست، بنابراین برای معرفی رییس جدید انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه مجبوربه انتصاب هستیم.

ابوالحسنی افزود: ولی از آنجایی که احترام به پیشکسوتان و فعالین تئاتر شهرستان را وظیفه خود می دانستیم با هماهنگی و کمک رییس اداره و انجمن، از شما دوستان هنرمندی که پیشینه ی دست کم 10 ساله داشته و فعال بوده اید و نیز پیشکسوتان حاضر، خواستیم در این نشست حاضر شوید  تا با نظر همه شما، شخصی که مورد وثوق هنرمندان و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هست، به عنوان رییس جدید انجمن معرفی ومنصوب شود.

در ادامه نشست پرسش و پاسخی برگزار شد که مهم ترین مشکل و بیشترین انتقاد، پیرامون مشکل سالن آمفی تئاتر و واگذاری آن به بخش خصوصی بود.

مسلم زارع به عنوان مسئول امور شهرستان های انجمن هنرهای نمایشی استان یزد، در این باره گفت: من خودم شهرستانی هستم و با مشکلات شهرستان‌ها آشنایی دارم.

وی افزود: در تماس هایی که  با مسئولان انجمن شهرستان ها داشته و دارم مشکلات هنرمندان را بخوبی می دانم ومتأسفانه با همه مشکلاتی که داریم معضل اصلی همه ما نداشتن جایی برای دورخوانی نمایشنامه و تمرین است.

زارع گفت: ما در شهرستان‌ها فقط یک سالن آمفی تئاتر داریم که در اختیار اداره ارشاد است که متأسفانه آن هم به بخش خصوصی واگذار شده است. برای تمرین و اجرا باید کرایه سالن را بپردازیم در حالی که باید به هنرمند تئاتر کمک شود تا بتواند هزینه ی کار خودش را تامین کند.

مسلم زارع در پایان گفت: این مشکل سراسری است و به شخص ریاست اداره ارشاد شهرستان شما برنمی‌گردد.

 

در پایان این نشست یک دستگاه "هدمیک تک کاناله" از طرف انجمن هنرهای نمایشی استان و به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، برای استفاده در سرای نقالی ابرکوه، به مسعود اکرمی نقال توانمند این شهرستان تحویل داده شد.

 




نظرات کاربران