در حال بارگذاری ...

آشنایی با گروه های شرکت کننده در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، از ۱۴ تا ۱۶ شهریور ۹۷ و با حضور ۸ گروه نمایشی از بافق، میبد و یزد، در مجموعه تالار هنر یزد، برگزار شد. در ادامه، با گروه های شرکت کننده در این دوره از جشنواره آشنا می شوید.

به گزارش تئاتر یزد؛ نمایش های این دوره از جشنواره، پس از بازبینی 11 نمایش، به ستاد برگزاری جشنواره معرفی شدند تا توسط ناصرحسینی مهر و کوروش نریمانی از تهران و محمدتقی احتیاط از یزد، مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند.

نمایش های شرکت کننده در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد:

 

1- نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند»

جشنواره بیست و هفتم، صبح چهارشنبه 14 شهریور 97 با اجرای نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند»

نوشته ی کرامت یزدانی و با کارگردانی محمدرضا زبرجدی وبه عنوان کاری از گروه نمایشی «چاپار» در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، آغاز شد. 
 

الناز لطیف،  هادی آخوندزاده، سیدعلی قریشی، ملیحه جدی، محمدرضا زبرجدی، زهرا آل‌داوود و سجاد شکراللهی بازیگران این نمایش بودند.

اجرای این نمایش به احمدعلی مهدی نژاد، یکی از پیشکسوتان نمایش یزد، پیشکش شد.

 

 2- نمایش «شرایط»

این نمایش با نویسندگی و کارگردانی مشترک وحید آبرود و مجتبی لاله زاری، دومین نمایش جشنواره بود که در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، روی صحنه رفت و در پایان نیز اجرای نمایش به محمدجباری دیگر پیشکسوت نمایش یزد، پیشکش شد.
 

بازیگران نمایش «شرایط» عبارت بودند از:

سعید خبیری، محمد پارسایی خواه، مهسا دهقانی، آزیتا دهقانی، حسین نصیری، سید علی قریشی، آیدا طاهرنژاد و بهراد طاهری

 

3- نمایش «بیدارم کن، آذر»

این نمایش، نوشته ی وحید آبرود و با کارگردانی پاشا بدرود سومین نمایشِ روزِ نخستِ جشنواره بود که در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد اجرا و در پایان به حیدر نیک آیین، یکی دیگر از پیشکسوتان نمایش یزد، پیشکش شد.
تارا انتظاری، علی دهقان، رکسانا ایرجی و ریحانه سمیعی فرد در این نمایش به ایفای نقش پرداخته بودند.

 

4- نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود»

صبح روز پنج شنبه 15 شهریور ماه، دومین روز جشنواره با اجرای نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، پیگیری شد.

علی جاور کارگردان این نمایش بود که آن را فرشته فرشاد، بر اساس طرحی از محمدرضا قلی پور نوشته بود.

اجرای این نمایش به عنوان کاری از گروه عرفان شهرستان بافق، به کاظم قانعی، یکی از پیشکسوتان نمایش بافق، پیشکش شد. 
بازیگران نمایش: سهیلا عسکری، میثم پور منش، علیمحمد فلاح، فاطمه تشکری و محمد صالح فدوی

 

5- نمایش «سال اسپاگتی»

«سال اسپاگتی» نوشته ی مجتبی سید حسینی و با کارگردانی رضا آقایی، پنجمین نمایشی بود که در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد روی صحنه رفت و در پایان به عبدالعزیز پویا یکی از پژوهشگران فرهنگ و هنرِ میبد و یزد، پیشکش شد.

بازیگران نمایش «سال اسپاگتی» که کاری از گروه تئاتر آیینه میبد به شمار می رود، سید ابوالفضل طبایی، مهدیه ملایی و مجتبی پاک نیا بازی کرده بودند.

 

6- نمایش «ساعت صفر»

این نمایش، با نویسندگی و کارگردانی مجیدزارعی، به عنوان کاری از شهرستان میبد، شامگاه روز دوم جشنواره، در سالن اصلی مجموعه تالار هنر یزد اجرا شد.

عاطفه زارعی، سعید دهقانی و وحید احمدی(مهمان ازگروه فجر میبد) بازیگران این نمایش بودند که در پایان به ناصر دهقانی از پیشکسوتان نمایش شهرستان میبد، پیشکش شد.

 

7- نمایش «زدگی»

هفتمین نمایشی که در این جشنواره، روی صحنه رفت، نمایش «زدگی» نوشته کیوان میرمحمدی بود که با کارگردانی صادق نصیری در ساعات پایانی دومین شب جشنواره و در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد، روی صحنه رفت.

در نمایش «زدگی» که اجرایش به نادر نظافت، یکی از پیشکسوتان نمایش یزد، پیشکش شد، علی مزیدی، مریم نیک آیین، امین دلپذیر، اخترالسادات اولیایی، منیره خالقی و جمیله ستوده نیا، به ایفای نقش پرداخته بودند.

 

8- نمایش «یوزارون»

«یوزارون» نوشته ی کرامت یزدانی و با کارگردانی سید حسام افروز، پایان بخش اجراهای بیست و هفتمین جشنواره تئاتر یزد بود که صبح آدینه 16 شهریور 97 در سالن بلک باکس مجموعه تالار هنر یزد روی صحنه رفت و در پایان به صدیقه مطلق، یکی از پیشکسوتان نمایش یزد، پیشکش شد.

مهدی قانع، علی جاور، ناهید فرجی، حامد آرامی و زهرا اسدی، بازیگران نمایش «یوزارون» بودند.

 

گفتنی است، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد، روزهای 14، 15 و 16 شهریور ماه 97 در مجموعه تالار هنر یزد، برگزار شد و در پایان، نمایش های «زدگی» به کارگردانی صادق نصیری و «آدم ها گوشت گرگ نمی خورند» به کارگردانی محمدرضا زبرجدی، به عنوان نمایش های برگزیده این دوره از جشنواره، شناخته شدند.




نظرات کاربران