در حال بارگذاری ...

آیین پایانی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» در یزدبرگزار شد

آیین پایانی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" شامگاه یک شنبه ۴ آذر ۹۷ با حضور داوران، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان  وزارت ورزش و جوانان، مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، مسئولین و مدیران ادارات و دستگاه های دولتی استان، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر، و شماری از خانواده های تئاتر دوست یزدی، در "تالار فرهنگ" اداره فرهنگ و ارشاد یزد برگزار شد.

آیین پایانی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" شامگاه یک شنبه 4 آذر 97 با حضور داوران، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان  وزارت ورزش و جوانان، مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور، مسئولین و مدیران ادارات و دستگاه های دولتی استان، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر، و شماری از خانواده های تئاتر دوست یزدی، در "تالار فرهنگ" اداره فرهنگ و ارشاد یزد برگزار شد.

در این آیین افزون بر مدیران برگزار کننده جشنواره، غلامعلی سفید رییس شورای شهر، سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان، دانافر؛ عیاسعلی دانافر مدیرکل آموزش و پرورش، مجتبی فرهمند شهردار جدید، فخر السادات خامسی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، نیز حضور داشتند.

در دقایق آغازین این آیین، سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانا وزارت ورزش وجوانان، پیام وزیر این وزارت خانه را برای حاضرین در تالار خواند.

در بخشی از پیام وزیر ورزش، آمده چنین آمده بود:

«گردهمایی جوانان هنرمند از سراسر کشور جهت ارائه برترین آثار نمایش خیابانی در حوزه خانواده در شهر تاریخی یزد، فرصت مناسبی جهت بیشتر اندیشیدن به خانواده به ‌عنوان نقطه کانونی تشکیل جامعه و چاره‌اندیشی در راستای عبور از چالش های پیش روی خانواده‌های امروز است. آثار هنرمندان حلقه اتصالی است میان آنان و اعضای دیگر جامعه و می‌تواند بعنوان یک نیروی اجتماعی با وزن عاطفی و ایدئولوژیکی، جوامع را در حفظ و انتقال داشته‌های مادی و معنوی خود به حرکت درآورد.»

سپس علی غیاثی ندوشن، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد یزد و مدیرکل کنونی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از برگزارکندگان جشنواره، به بیان آثار متبت برگزاری چنین جشنواره ای پرداخت.

غیاثی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که سال آینده، این جشنواره با شکوهتر برگزار شود.

پس از آن سخنان مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان و عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، به عنوان مدیران 3 دستگاهی که برگزارکننده دومین دوره ی جشنواره "چتر زندگی" بودند در قالب ویدیوهایی کوتاه و تدوین شده، پخش شد.

مانند برنامه پایانی بیشتر جشنواره ها، اجرای موسیقی سنتی و زنده نیز بخش دیگر از این آیین پایانی بود که توسط گروه موسیقی "راز" اجرا شد.

سخنان سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور بخش دیگری از برنامه های پایانی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" یزد بود.

خلیلیان، در سخنان خود،با اشاره به برگزاری خوب و با کیفیت جشنواره، به مسئولان استان پیشنهاد کرد که دبیر اجرایی سال آینده نیز احمد ندافی، دبیر اجرایی کنونی جشنواره باشد.

وی هم چنین قول داد به دبیر جشنواره فجر پیشنهاد می دهد تا کاربرگزیده این دوره از جشنواره، در صورت صلاح دید بتواند به عنوان خروجی جشنواره به سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کند.

مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور در پایان سخنانش از حمایت مسئولان برگزار کننده این جشنواره که پیشینه هنری و تئاتری دارند، قدردانی کرد.

گفتنی است، در بخشی از آیین پایانی جشنواره، از پوستر سومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی "چتر زندگی" رونمایی شد.

 




نظرات کاربران