در حال بارگذاری ...

گزارشی از فعالیت های انجمن نمایش یزد در بهمن ماه 97

شورای انجمن هنرهای نمایشی یزد، در بهمن ماه ۹۷ و اندکی پس از دریافت احکام خود، نشست های گوناگونی را با مسئولین استان برگزار کردند.

به گزارش تئاتر یزد؛ شورای انجمن هنرهای نمایشی یزد، در راستای پویایی و رونق تئاتر در استان، بهمن ماه 97 نشست های گوناگونی را با مسئولین فرهنگی استان برگزار کردند.

یکی از نشست های شورای انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، و در اتاق کنفرانس این اداره برگزار شد.

در این نشست، افزون بر جوادیان زاده، محمود دهقان معاون هنری و سینمایی، حسن شریف بیگی رییس امور هنری و علی شکاری کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

در آغاز نشست رییس انجمن هنرهای نمایشی استان به بیان برنامه های انجمن در سال 98 پرداخت.

احمد ندافی، حضور مقتدر در جشنواره های کشوری، برنامه ریزی اجراهای عمومی 98، معرفی هیئت رئیسه افتخاری برای راهنمایی و جریان سازی کلی تئاتر با حضور نخبگان استانی، تامین کمک هزینه برای تجهیز سالن بلک باکس مجموعه هنر، نگاه ویژه به تئاتر شهرستان را از جمله برنامه های انجمن برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد نیز در آغاز سخنان خود وحدت و همدلی در تمامی امور تئاتر استان را مهم دانست و گفت: شورای انجمن باید رابط بین اداره کل با هنرمندان باشند.

جوادیان زاده در پایان سخنانش، تهیه و ندوین سند توسعه تئاتر، ارتباط بیشتر بین هنرمندان تئاتر و دانشگاه ها، اصلاح فرآیند صدور مجوز و توجه بیشتر به تئاتر شهرستان ها را خواستار شد.

دیدار اعضای انجمن با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد نشست دیگری بود که در بهمن ماه برگزار شد.

احمد ندافی، علی جاور و شهاب قانعی در دیدار با فخرالسادات خامسی به بیان برنامه ها و خواسته های خود پرداختند و از مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد خواستند تا به عنوان یکی از متولیانی که بر امور فرهنگی و هنری استان نظارت دارد، ساز و کاری ترتیب دهند تا دستگاه های اجرایی استان، برای فعالیت در زمینه های نمایشی از فیلتر انجمن رد شوند که انجمن نیز بتواند نظارت بیشتری بروی علمکرد گروه های هنری استان داشته باشد.

فخرالسادات خامسی نیز در بخشی از سخنان گفت: قرار است به زودی یک پاتوق اجتماعی هنری در یزد راه اندازی شود.

گفتنی است، این نشست در دفتر خامسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و با حضور احمد ندافی، علی جاور و شهاب قانعی برگزار شد.

نشست دیگر شورای انجمن نمایش در بهمن 97 با رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

پس از گزارش هریک از اعضای انجمن و بیان درخواست ها یشان، فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، انتخاب شان به عنوان اعضای شورای انجمن را تبریک گفت و افزود: امیدوارم در آینده ی نزدیک شاهد پویایی هنر نمایش در یزد باشیم.

عباس ملازینلی با بیان این که می توانیم در ارائه بخشی از فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی خود از هنر هرمندان نمایش بهره ببریم، گفت: در نظر داریم تا از این پس، برای اجرای برنامه های نمایشی سازمان از کانال انجمن نمایش اقدام کنیم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در پایان سخنانش گفت: در بخشی از برنامه های سال ۹۸ این سازمان، سه برنامه با محوریت نمایش اجرا خواهند شد که عبارتند از: برگزاری سومین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی "چتر زندگی" - برگزاری نخستین دوره جشنواره استندآپ کمدی در شهر یزد و برگزاری نخستین جشنواره تئاتر عروسکی که این سه جشنواره برای عموم مردم به اجرا گذاشته خواهد شد.

گفتنی است، عباس ملازینلی از چهره های نمایشی استان یزد به شمار می رود.




نظرات کاربران