در حال بارگذاری ...
احمد ندافی:

به دنبال رونق تئاتر در شهرستان ها هستیم

نخستین نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با روسای انجمن های هنرهای نمایشی شهرستان های استان برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه این انجمن پرداخت و بر اهمیت فعالیت هنرهای نمایشی در شهرستان ها تاکید کرد.

احمد ندافی افزود: رونق تئاتر در شهرستان ها با همت مسئولین معرفی شده و همچنین تعامل آنها با اداره ارشاد اسلامی شهرستان ها و بخش خصوصی اتفاق می افتد.

وی گفت: رشد و توسعه تئاتر و اجرای نمایش های با کیفیت در بخش های صحنه ای و خیابانی کمک زیادی به نشاط اجتماعی بیشتر شهرستان ها می کند که تحقق این مهم با حمایت بخش خصوصی و همچنین شهرداری ها امکان پذیر است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به نقش تئاتر خیابانی در آشتی دادن مردم به تئاتر اظهار داشت: وقتی در شهرستان ها تئاتر را بواسطه اجراهای خیابانی با کیفیت به میان مردم ببرید، کم‌کم جو عمومی با فضای این هنر ناب آشنا شده و سالن های تئاتر نیز پر رونق تر از گذشته خواهد شد.

ندافی گفت: توجه به تئاتر دانش آموزی نیز یکی دیگر از اولویت های مسئولین انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های استان باشد چراکه ظرفیت های هنری بسیاری در شهرستان ها وجود دارد که استعدادیابی و شکوفا کردن آن‌ها از وظایف انجمن هنرهای نمایشی و گروه های هنری شهرستان ها است.

در ادامه این نشست، مسئولین انجمن های هنرهای نمایشی شهرستان های استان مشکلات و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

گفتنی است علی جاور، زمان ارکمان، شهاب قانعی و محمد آقایی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان به همراه حمیدرضا استادیان مسئول روابط عمومی این انجمن نیز در نشست یاد شده حضور داشتند.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران