در حال بارگذاری ...
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى بافق

نخستین جشنواره تئاتر بافق برگزار می‌شود

نشست هم اندیشی درخصوص برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر در شهرستان بافق با حضور جمعی از مسئولین این شهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در خصوص برگزاری نخستین جشنواره تئاتر در شهرستان بافق، جلسه ای با حضور فرماندار ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى و نائب رئیس شورای اسلامى شهر  بافق با اعضای انجمن هنرهای  نمایش شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست اعضاى انجمن نمایش شهرستان ، سوالات و درخواست هایشان را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره مطرح نمودند.

دکتر حسین ارجمند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى بافق شرایط ایجاد شده در انجمن نمایش امسال را به فال نیک گرفت و گفت:امسال با حضور رییس جدید و اعضای جوان و پیشکسوت انجمن نمایش تحول چشمگیری در عرضه نمایش بافق شاهد هستیم که واضح ترین آن ،جشنواره تئاتر شهرستانی است که برای اولین بار در شهرستان برگزار خواهد شد.

کاظم قانعی ، رئیس انجمن نمایش شهرستان بافق نیز به تشریح چگونگی تشکیل و تاریخچه انجمن نمایش و فعالیتهای صورت گرفته و اهداف انجمن پرداخت.

قانعی اذعان داشت: در بافق شش گروه هنری فعالیت دارند که در جشنواره ها شاهد هنرنمایی ایشان هستیم.

محسن شریعتى،دبیر نخستین جشنواره تئاتر شهرستان بافق ضمن مهم شمردن این اتفاق برای اولین بار در شهرستان ، تئاتر را یک امر مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: نمایش ها باید از حالت جنگ و اجراهای فصلی بیرون بیایند و تئاتر به منزلت و هدف والای خود که همان ایجاد تفکر و اندیشه و ترویج اخلاق است، نزدیک شود که این مهم عملی نخواهد شد مگر با برگزاری دوره های آموزشى و جشنواره هایی از این قبیل که امید داریم در انجمن فعلی با حمایتهای مسئولین شهرستان این امر تحقق یابد .

سیدمحمد باقی زاده، نائب رئیس شورای اسلامى شهر نیز ضمن تکریم هنرهای نمایشی عنوان کرد:تاثیری که یک اثر نمایشی مذهبی فاخر می تواند در اذهان عمومى داشته باشد،به مراتب بیشتر از سخنرانی ها و برنامه هایی است که به شیوه قدیمی برگزار می شود.

محمد زاده رحمانی،فرماندار شهرستان بافق ضمن پاسخ به سوالات و درخواست های مطرح شده ، در باره جایگاه هنر عنوان کردند: نسبت به هنر و هنرمندان نه تنها در شهرستانها بلکه در کل کشور بی مهری و کم توجهی شده است و حال وظیفه ما،ارگانها، انجمن ها و گروه های مردم نهاد هست تا این اصل را زنده نگه داریم و پاس بداریم.
زاده رحمانى درباره کمک به برگزاری جشنواره ، هزینه جوایز برگزیدگان جشنواره را تقبل کرد.

 




نظرات کاربران