در حال بارگذاری ...

تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از دو هنرمند ابرکوهی

با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، از هنرمندان پیشرو در زمینه نقالی و پرده خوانی شهرستان ابرکوه تقدیر به عمل آمد.

به گزارش تئاتر یزد؛ در این آیین که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ابرکوه در سرای نقالی ایران "خانه ی مستوفی" برگزار شد، مجید جوادیان زاده از دو هنرمند فعال ابرکوهی در زمینه ی نقالی و پرده خوانی قدردانی کرد.

در ابتدای این آیین، زهرا اکرمی عضو  گروه نمایشی شاخ نبات در زمینه نمایش های آیینی و سنتی به اجرای نقل رستم و اسفندیار پرداخت.

همچنین در ادامه این برنامه که با همکاری دومین سرای نقالی ایران «خانه مستوفی » و انجمن هنرهای نمایشی ابرکوه برگزار گردید، آیین پرده خوانی توسط درویش اسپرهم، نیز رونمایی شد.

جوادیان زاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن ابراز خرسندی از علاقه جوانان شهرستانی به نمایش های آیینی و سنتی، شهرستان ابرکوه را در این زمینه پیشرو دانست و از این دو هنرمند ابرکوهی، با اعطای هدایایی تجلیل نمود.

گفتنی است در این رویداد فرهنگی نمایشی حجه الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه  ،کاظمی نسب فرماندار ، بصیری ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معمارزاده رئیس شورای شهر و مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ابرکوه نیز حضور داشتند.

 

 

 




نظرات کاربران