در حال بارگذاری ...
جشنواره تئاتر استان یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

«گذشته التزامی» و «مافیا طور» از یزد به جشنواره فجر معرفی شد

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر یزد با نمایش ۱۰ اثر صحنه‌ای و ۶ اثر خیابانی از ۲۲ اثر راه یافته به بخش بازبینی در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آبان برگزار و برگزیدگان هر بخش معرفی شدند.

به گزارش تئاتر یزد؛ از میان این آثار، نمایش‌های «گذشته التزامی» به کارگردانی «صادق نصیری »  و «مافیا طور»به کارگردانی «حمیدرضا شهامتی » برگزیده شدند.

در زمینه طراحی پوستر و صدا به ترتیب «عصری، عصرگاهی، عصرآباد» و «کاکوتی» و نیز طراحی نور آثار «گذشته التزامی» و «کاکوتی» لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال دریافت کردند.

لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به حسین افروز طراح موسیقی و آهنگ‌ساز نمایش «عصری ،عصرگاهی، عصرآباد » تعلق گرفت.

 طراح لباس نمایش سند بادنامه لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را حائز شد ، همچنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به «بیتا سلیمی »طراح لباس نمایش «کشتی منو» تعلق گرفت ، تندیس جشنواره نیز  به وی داده‌ شد.

در زمینه طراحی صحنه نیز نمایش‌های «مافیا» و «کشتی منو» لوح سپاس و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریال دریافت کردند.

جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و تندیس جشنواره به طراح صحنه گذشته التزامی اهدا شد.

الهام مباشری بازیگر نمایش «کشتی منو» علاوه بر لوح سپاس ،پنج میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کرد.

جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به بازیگر سوم به طور مشترک به «اختر السادات اولیایی» و «الهه کیانفر» بازیگران نمایش های «عصری ،عصرگاهی، عصرآباد»  و «قاتلانه » اهدا شد.

هیئت داوران همچنین  دیپلم افتخار و جایزه نقدی  را به مبلغ ۱۲ میلیون ریال را به طور مشترک به «ستاره توانگر» و «مریم نیک آیین » به  بازیگران « خشکسالی و دروغ» و «گذشته التزامی  » اهدا کردند.

در بخش بازیگری اول زن دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال به سهیلا ستوده نیا بازیگر نمایش « خشکسالی و دروغ» اهدا شد.

از نفیسه حیدری نژاد ، نگار طالبی ، نگار فخار ، یگانه صاحبی و آقایان طه غلامعلی پور و امیرحسین جمالی به عنوان بازیگران نوجوان نمایش سندبادنامه تقدیر ویژه به عمل آمد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به «بازیگر سوم مرد» به « جعفر دل دل » بازیگر نمایش کاکوتی ، همچنین  دیپلم افتخار و جایزه نقدی « بازیگر دوم مرد» به مبلغ  میلیون ۱۲ ریال به «محمد خیراندیش »بازیگر« خشکسالی و دروغ» اهدا شد.

هیئت داوران همچنین دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی «بازیگر اول مرد» را به مبلغ ۱۵ میلیون ریال به محبی بازیگر نمایش «کاکوتی» اهدا کردند.

در زمینه کارگردانی نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به «کارگردان سوم» به مبلغ ۱۲ میلیون ریال به «حمید رضا شهامتی » کارگران نمایش «مافیاطور» و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال به «کارگردانی دوم » نیز به «صادق نصیری» کارگردان نمایش «گذشته التزامی» اهدا شد.

جشنواره در حوزه کارگردانی اول انتخابی نداشت. لوح سپاس و جایزه نقدی «نمایشنامه نویسی اول» به مبلغ هفت میلیون ریال به «کرامت یزدانی» نمایش «کاکوتی »اهدا شد.

 در زمینه نمایش نامه نویسی نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی «نمایش نامه نویسی سوم »به مبلغ ۱۲ میلیون ریال به مازیار رفعتی نمایش «عصری، عصرگاهی، عصرآباد»، همچنین لوح سپاس و جایزه نقدی «نمایش نامه نویسی دوم »به مبلغ ۱۵ میلیون ریال نیز به «حامد حکیمی» نمایش «مافیا طور» تعلق گرفت.

بیست‌و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد برای« نمایش نویس اول» انتخابی نداشت. این جشنواره برگزیده موسیقی ، گریم  و بروشور نیز نداشت.

دو نمایش «جشن خون» و «تراژدی زباله‌ها» هم  به ترتیب جوایز ۱۴ میلیون ریالی  و ۶ میلیون ریالی از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد دریافت کردند.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی
پیام معاون امور هنری به بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

جشنواره‌های نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت می‌توان امیدوار بود جشنواره‌های نمایشی ویژه‌ کودک و نوجوان کشور، به‌عنوان فرصتی گرانقدر و بی‌بدیل برای ارائه‌ آثاری خلاقانه و ...

|

نظرات کاربران