در حال بارگذاری ...
افشین خورشید باختری:

حضور تماشاگر معنای واقعی در تئاتر است

افشین خورشید باختری داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد با تقدیر از همه کسانی که در این جشنواره و برگزاری آن سهم داشتند گفت: خرسندم که این جشنواره در شهرستان میبد برگزار شد و این شهر جزء معدود جاهایی بود که شاهد خرید بلیط توسط تماشاگر بودیم و این بلیط خریدن به تئاتر معنا می دهد.

به گزارش تئاتر یزد؛ خورشیدباختری با بیان اینکه همه دچار جشنواره زدگی شدیم ادامه داد: همه فکر می کنند که کعبه آمال تهران است و تئاتر شهر و یا با شرکت در جشنواره فجر دیگر تمام است در حالی که اینطور نیست. روزگار این موارد را اثبات کرده که ده ها نفر جشنواره فجر جایزه گرفتند در حالی که دیگر آثاری از آن ها نیست لذا ما نباید دچار جشنواره زدگی شویم و همینطور هم نباید دچار سلبریتی زدگی باشیم.

وی بیان داشت: هدف تئاتر این نیست که سلبریتی ها به روی صحنه بیایند و اجرای کار داشته باشند، همه ما روزی در صحنه تئاتر حضور داشتیم و شاهد هنرنمایی کسانی بودیم که در ما جادوی نمایش را ایجاد کردند اما امروز به جایی رسیدیم که می خواهیم سهم خود را ادا نکنیم و به دنبال ارائه در پایتخت باشیم.

داور بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به اینکه از مشکلات بودجه ای و حتی حمایتی که در این سال ها نداریم مطلع هستم اما نباید فراموش کنیم که وظیفه داریم افزود: تا زمانی که فرهنگ نمایشی در شهرهای کوچک ما درست نشود تئاتر ما بی معنا خواهد بود چون برای کسانی سفارش می دهیم که تماشاگر خاص دارند و سالن های آن ها نیز پر است و خیلی از این تماشاگرها هم برای عکس گرفتن می آیند نه برای کار فرهنگی.

وی بیان داشت: تا زمانی که نتوانیم مخاطبان عادی را به عنوان تماشاگر به دیدن کار بیاوریم موفق نشدیم لذا باید این فرهنگ را ایجاد کنیم و به دنبال جذب مخاطب باشیم.

باختری تصریح کرد: دنبال تولید باشیم و برای شهری که جهانی شده متن نمایشی هم تولید کنیم، تئاترمون همواره در معرض دریافت آخرین چیزها بوده بدون آنکه مسیر درست را رفته باشیم، آخرین مدل آیفون داریم و در آپارتمان های 45 متری ساکنیم و این نشان می دهد که مسیر را درست نرفته ایم.

وی اظهار داشت: تئاتر فقط زمانی معنی پیدا می کند که حضور تماشاچی را داشته باشد و برق چشمان تماشاگر را ببینیم.




نظرات کاربران