در حال بارگذاری ...
شهردار میبد در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد؛

هنر نمایشی ابزاری برای معرفی فرهنگ و تاریخ است

شهردار میبد با تشکر ویژه از اعتماد مسئولان برای برگزاری جشنواره و کسانی که سیاست گذاری این جشنواره را داشتند گفت: هنر نمایشی ابزاری برای معرفی فرهنگ و تاریخ است.

به گزارش تئاتر یزد؛ علیرضا نقوی با بیان اینکه با دو پدیده روبرو هستیم یکی جهانی شدن و یکی جهانی سازی اظهار داشت: جهانی شدن یعنی انچه داریم و می توانیم باهم یکی کنیم و با سیاست های ما معرفی شود و اگر غفلت بکنیم با نگاهی استعماری جهانی سازی می شویم که از سوی دولت های استعمارگر است.

وی افزود: از دهه 1980 بود که در کلیدواژه های مدیریت شهری در جهان با عنوان شهر خلاق مواجه شدیم و سازمان یونسکو تعدادی شهر از شهرهای ایران را در زمینه های مختلف به عنوان شهرخلاق معرفی کرد و یزد نیز شهرجهانی معرفی شده است.

شهردار میبد بیان داشت: اعتبارنامه هایی که به عنوان شهر جهانی و شهر خلاق به ما داده شده است الزاماتی هم دارد که باید آن را رعایت کنیم و این عناوین را نیز حفظ کنیم.

نقوی افزود: شهرها همیشه امکانات بالقوه ای دارند که از تصورات ما نیز خارج است و یکی از بحث های اصلی صنایع فرهنگی هنری و معماری و طراحی و مسیقی و هنر نمایش است که جزء صنایع خلاق هستند و می توانیم در جهان عرضه کنیم.

شهردار میبد ادامه داد: این هنر از سال ها پیش به شکل های مختلف در گذشته وجود داشته و باید امروز به شکل نوین خود برای معرفی فرهنگ و تاریخ از هنر تئاتر بهره برد.

وی عنوان کرد: هنر تئاتر می تواند اقتصاد شهر را پویا کند و امید است بتوانیم به زبان تئاتر حرف ها و آداب و سنن خودمون را به جهانیان عرضه کنیم.

گفتنی است شهردار میبد در پایان این آیین به آثار نمایشی حاضر در این جشنواره با موضوعات اجتماعی و شهری ، قول حمایت و همکاری داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران