در حال بارگذاری ...
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و رئیس بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان عنوان کرد:

جایگاه فرهنگ و هنر در کنار توجه به صنعت درست تعریف شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به لزوم بازتعریف جایگاه هویت و فرهنگ گفت: جایگاه فرهنگ و هنر در کنار توجه به صنعت درست تعریف شود.

به گزارش تئاتر یزد؛ مجید جوادیان زاده اظهار داشت: هشت اثر از شهرستان ها و ۱۴ اثر از مرکز استان به بخش بازبینی ارسال شد که با حضور داورانی خارج استان مورد داوری قرار گرفتند.

وی بیان داشت: برای اولین بار هیات بازبینی برای برقراری عدالت هیات بازبینی از خارج استان مورد استفاده قرار گرفت و برای اولین بار نیز بخش خیابانی هم به جشنواره افزوده شد.

جوادیان زاده با اشاره به تجربه برگزاری جشنواره در خارج از مرکز استان اظهار داشت: حضور کارگردانان زن در این جشنواره، ارائه آموزش تئاتر تا عمق شهرستان‌ها و روستاها و راه اندازی جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی» که ۲ دوره آن تا به حال برگزار شده است، تلاش برای افتتاح فاز دوم مجتمع امام علی (ع) به عنوان اصلی ترین مطالبه از وزارتخانه در سفر ریاست جمهوری، شکل گیری جشنواره تئاتر طنز استان در اردکان و ... را از برنامه‌های مورد پیگیری در استان برشمرد.

وی میبد را نگین فرهنگ و هنر کویر برشمرد که باید بیشتر مورد توجه باشد و یادآور شد: مردمان هنر پرور میبد در طول تاریخ از خاک کیمیا ساخته‌اند، از ذهن خود اثر زیبایی چون خورشید خانم را خلق کرده‌اند، همچنین هویت و فرهنگ خود را سوار بر زیلوی زیبای خود جهانی کرده‌اند.

جوادیان زاده کوچه های کاهگلی میبد را نگارخانه‌هایی شهری دانست و عنوان کرد: شهرسازی نوین در حال ربودن آن‌هاست و اگر برای حفظ و حراست از این ها کاری نشود و توجه نکنیم به زودی شاهد خواهیم بود که این نگارخانه ها در شهرسازی نوین ذوب شده و دیده نخواهند شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به لزوم بازتعریف جایگاه هویت و فرهنگ اشاره کرد و افزود: اگر غیر این باشد صرفا کالبدی بدون روح را ایجاد کرده ایم و باید جایگاه هنر و فرهنگ در کنار توجه به صنعت درست تعریف شود.

وی در پایان عنوان کرد: در سند توسعه شهرستان و اسناد بالادستی استان باید به این موارد توجه ویژه شود چراکه در طول برگزاری این جشنواره استقبال و شور مردمی را دیدیم و این نشان از بازتعریف در جایگاه هنر و فرهنگ دارد.




مطالب مرتبط

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران