در حال بارگذاری ...
عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد:

چتر زندگی باید به سمت بین المللی شدن حرکت کند

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد با تاکید بر اینکه چتر زندگی باید به سمت بین المللی شدن حرکت کند، گفت: اکثر آثار ارسالی به جشنواره خوب یا بسیار خوب بودند.

به گزارش تئاتر یزد؛ «سیدمحمدرضا گلزاری» با اشاره به اینکه این دوره جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: اکثر کارها و آثار امسال توسط تحصیل‌کردگان و فارغ التحصیلان تئاتر یا هنر بود و به این ترتیب می‌توانیم آثار را به سه بخش متوسط، خوب و بسیار خوب تقسیم‌بندی کنیم.
وی با بیان اینکه در این دوره آثار ضعیف مشاهده نشد، گفت: تعداد آثار با کیفیت متوسط هم کم بود و بیشتر کارهایی که تماشا کردیم در دسته بندی خوب و بسیار خوب قرار می‌گرفت که این موضوع هم نشات گرفته از فعالیت افرادی بود که تجربه و تحصیل مرتبط و زیادی در این حوزه داشته‌اند.
عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در ارتباط با تلاش در راستای جهانی شدن این جشنوراه گفت: این اتفاق صد در صد برای یزد می‌تواند رخ دهد، ما در یزد شاخصه‌های جهانی را داشتیم و در یونسکو هم این شاخصه‌ها به ثبت رسیده و امروز یزد به صورت رسمی یک شهر جهانی شناخته می‌شود.
گلزاری ادامه داد: این قابلیت را داریم که جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در سطح بین‌المللی هم مطرح شود و در دوره های آینده شاهد حضور آثاری از نقاط مختلف جهان در این جشنواره باشیم.
این هنرمند تئاتر استان یزد با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های تبدیل جشنواره تئاتر یزد به عنوان یک جشنواره بین المللی تا حدودی وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای تقویت این زیرساخت ها حرکت کنیم.
وی افزود: آثاری که از یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده آثاری خوب و با کیفیت بالا بود که یکی از دلایل این موضوع را می توان شرکت در دوره های قبل این جشنواره و همچنین افزایش ارتباط هنرمندان یزدی با هنرمندان دیگر نقاط کشور است.
عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد با بیان اینکه آثار تئاتر خیابانی یزد به سمت حرفه ای شدن پیش رفتند گفت: سعی کردیم آثاری انتخاب شود که شاخصه‌های تئاتر خیابانی را داشته باشند و مولفه‌های اصلی این هنر در کار رعایت شده باشد.

 




مطالب مرتبط

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد. ششمین دوره چتر زندگی با حضور 14 گروه هنری از 7 استان کشور از روز شنبه 6 آبان ما در بافت تاریخی یزد آغاز خواهد ...

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی میزبان کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)،  اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی) و وحید لک بود. دومین روز ...

|

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی  چتر زندگی در حالی در یزد آغاز شد که  صبح روز اول جشنواره، هنرمندان و مردمان دیار یزد یکی از پیشکسوت های تئاتر خود را بدرقه و راهی دیار باقی کردند. ...

|

نظرات کاربران