در حال بارگذاری ...
رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور:

کیفیت جشنواره ملی چتر زندگی بسیار بالاست

رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور و عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی با بیان اینکه کیفیت جشنواره چتر زندگی بسیار بالاست گفت: رقابت سختی در مرحله نهایی چتر زندگی وجود دارد.

به گزارش تئاتر یزد؛ سامان خلیلیان با اشاره به روند بازبین آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد، کیفیت آثار را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، آثاری بسیار ارزشمند و با کیفیت است که نشان از افزایش توجه به این حوزه دارد.
عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد ادامه داد: روند بررسی آثار و انتخاب راهیافتگان به مرحله نهایی روندی سخت و با حساسیت بالا بود چرا که بیشتر آثار از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بودند و واقعا در بین این حجم از آثار، انتخاب کار بسیار دشواری بود.
رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور با اشاره به اینکه در ابتدا از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شده بود که 18 اثر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند گفت: تمام تلاش خود را به کار بستیم که بتوانیم رضایت دبیرخانه برای افزایش تعداد آثار مرحله نهایی را جلب کنیم و حداقل از بین آثار ارسالی، چند مورد که کیفیت بالایی داشتند را به این جمع اضافه کنیم.
خلیلیان در ارتباط با آثار یزدی ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال یزد بیشترین آمار آثار ارسالی به دبیرخانه را داشت و خوشبختانه هنرمندان این استان در حوزه تئاتر خیابانی مشارکت قابل توجه و خوبی داشته و دارند.
وی ادامه داد: آثاری هم که از یزد به مرحله رقابت جشنواره رسیده نه تنها از سایر آثار کم ندارد بلکه آثاری با کیفیت، خوب و ارزشمند است و قطعا رقابت سختی بین آنها و دیگر شرکت کنندگان وجود دارد.
رئیس کانون تئاتر خیابانی کشور ادامه داد: جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی فرصت بسیار خوبی به وجود آورده که این هنر در استان یزد رشد بیشتری پیدا کند و مردم بتوانند از آن لذت ببرند.
خلیلیان از مسئولان و دست اندرکاران دبیرخانه این جشنواره خواست زمینه‌ای فراهم شود تا مردم نقاط مختلف استان یزد بتوانند به سهولت دسترسی به محل اجرای آثار را داشته باشند.
عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد به نخستین اجرای تئاتر خیابانی در صحن حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این اجرا با استقبال چند هزار نفری مردم مواجه شد و برای ما افتخار بزرگی بود که بتوانیم در بین زائران آن حضرت اجرا داشته باشیم.




مطالب مرتبط

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد. ششمین دوره چتر زندگی با حضور 14 گروه هنری از 7 استان کشور از روز شنبه 6 آبان ما در بافت تاریخی یزد آغاز خواهد ...

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی میزبان کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)،  اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی) و وحید لک بود. دومین روز ...

|

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی  چتر زندگی در حالی در یزد آغاز شد که  صبح روز اول جشنواره، هنرمندان و مردمان دیار یزد یکی از پیشکسوت های تئاتر خود را بدرقه و راهی دیار باقی کردند. ...

|

نظرات کاربران