در حال بارگذاری ...
رئیس شورای سیاست گذاری سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی:

ارسال 156اثر به دبیرخانه جشنواره

رئیس شورای سیاست گذاری سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از برگزاری این رویداد در یزد خبر داد و گفت: ۱۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره راه یافت.

به گزارش تئاتر یزد؛  احمد ترحمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این رویداد به لحاظ فرهنگی، هنری و اجتماعی در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

▫️وی خاطرنشان کرد: این که تئاتر از یک سالن خاص و تماشاگر محدود و پروسه طولانی گرفتن بلیط و نوبت به متن زندگی مردم وارد شود و در محل‌های عمومی اجرا شود، ابتکار و رویداد بسیار خوبی است.

▫️رئیس شورای سیاست گذاری سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد که به همت انجمن تئاتر استان برگزار می‌شود بتواند زمینه ارتباط هرچه بیشتر مردم و هنرهای نمایشی را فراهم کند.

▫️ترحمی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره پس از انتشار به تمام نهادهای هنری مرتبط با هنرهای نمایشی در کشور ارسال شد گفت: در فراخوان اولیه جشنواره زمان ارسال آثار تا 16 آبان در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال صورت گرفته و درخواست‌های انجام شده، این روند تا 24 آبان تمدید شد.

▫️وی از ارسال 156 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: یزد، تهران، مشهد و همدان بیشترین آثار را در بین استانهای کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

▫️معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در نهایت 18 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و یک اثر هم به این آثار اضافه و در نهایت 19 تئاتر در مرحله رقابت این جشنواره حضور دارند.

▫️ترحمی گفت: از هشت تا 11 آذرماه، مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزار و آثار راه یافته به مرحله رقابت در سطح شهرستان یزد به نمایش در می‌آیند.

▫️رئیس شورای سیاستگذاری سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی با بیان اینکه گذر و فرهنگ و هنر مازاری‌ها، پارک آزادگان و پارک باغ ملی سه محلی است که برای اجرا و نمایش این آثار در نظر گرفته شده است، گفت: مراسم اختتامیه جشنواره 18 آذرماه در ارشاد یزد برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

▫️وی گفت: با توجه به تجربه سه ساله‌ای که در برگزاری این جشنواره وجود دارد، الان ظرفیت و خواست هنرمندان بر این است که در سال‌های آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

 

 




مطالب مرتبط

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد. ششمین دوره چتر زندگی با حضور 14 گروه هنری از 7 استان کشور از روز شنبه 6 آبان ما در بافت تاریخی یزد آغاز خواهد ...

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی میزبان کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)،  اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی) و وحید لک بود. دومین روز ...

|

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی  چتر زندگی در حالی در یزد آغاز شد که  صبح روز اول جشنواره، هنرمندان و مردمان دیار یزد یکی از پیشکسوت های تئاتر خود را بدرقه و راهی دیار باقی کردند. ...

|

نظرات کاربران