در حال بارگذاری ...
مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد:

تئاتر خیابانی تریبونی مطلوب برای بیان مباحث اجتماعی است

مدیرکل دفتر امور‌اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه هنر، زبان مطلوبی برای آموزش است؛ گفت: زبان هنر به طور عام و تئاتر به طور خاص و تئاتر خیابانی به طور خاص تر به دلیل طیف وسیع مخاطب می‌تواند تریبون مطلوبی برای بیان مباحث اجتماعی باشد.

به گزارش تئاتر یزد؛  فخرالسادات خامسی هامانه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی برای سومین سال متوالی در یزد ادامه داد: خوشبختانه در دومین دوره جشنواره شاهد استقبال خوبی از جشنواره بودیم و ملی بودن جشنواره کمک کرد تا شاهد افزایش تبادل تجربه در حوزه آسیب های اجتماعی و خانواده از سوی استان های مختلف از منظر نگرش به موضوعات مطرح شده باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه به مقوله های اجتماعی در استان های مختلف متفاوت است، تصریح کرد: لازم است برگزار کنندگان جشنواره با تحلیل و ارزیابی از دوره های گذشته حوزه های مغفول مانده در حوزه خانواده را شناسایی و به محور های جشنواره های بعدی اضافه کنند.

خامسی تاکید کرد: استفاده از هنر تئاتر خیابانی و تولید اثر با موضوعاتی از قبیل زنان، اعتیاد و خودکشی می تواند نقش بسزایی در آگاه سازی عمومی جامعه ایفا کند که خوشبختانه این فرایند در استان یزد با کمک همه ارگان های فرهنگی و اجتماعی آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محور های تعریف شده در اینگونه جشنواره ها بسیار حائز اهمیت است؛ تاکید کرد: ارتباط گسترده هنر با حوزه های علمی و دانشگاهی عاملی است که می‌تواند به تاثیر گذاری بیشتر کمک کند و این مهم می تواند به عنوان یکی از بخش های جشنواره در سال های بعد دیده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه لازم است متولیان برگزاری جشنواره چتر زندگی قبل از ارایه فراخوان به موضوعات و اولویت های استان در حوزه خانواده و آسیب های اجتماعی توجه داشته باشند؛ عنوان کرد: هم افزایی نهاد های مختلف در این حوزه می تواند به هرچه بهتر برگزار شدن اینگونه جشنواره ها کمک کند و خوشبختانه این مهم در استان در حال رخ دادن است.

خامسی هامانه رسیدن به گفتمان مشترک در حوزه آسیب های اجتماعی و پیوند آن با هنر را ضروری مطرح کردو گفت: پیشنهاد می کنم در تیم داوران جشنواره چتر زندگی یک متخصص حوزه خانواده از رشته های روانشناسی یا جامعه شناسی عضویت داشته باشد چراکه وقتی تئاتر زبان موضوعات اجتماعی می شود، لازم است از نگاه اجتماعی هم مورد ارزیابی قرار بگیرد تا داوری ها صرفا جنبه هنری نداشته باشد.

 

 




مطالب مرتبط

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، جدول اجراهای شمشین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی منتشر شد. ششمین دوره چتر زندگی با حضور 14 گروه هنری از 7 استان کشور از روز شنبه 6 آبان ما در بافت تاریخی یزد آغاز خواهد ...

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

چتر زندگی دومین روز خود را پشت سرگذاشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد،  دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی میزبان کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)،  اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی) و وحید لک بود. دومین روز ...

|

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

در روز اول چتر زندگی چه گذشت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در یزد، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی  چتر زندگی در حالی در یزد آغاز شد که  صبح روز اول جشنواره، هنرمندان و مردمان دیار یزد یکی از پیشکسوت های تئاتر خود را بدرقه و راهی دیار باقی کردند. ...

|

نظرات کاربران